Oboke Canyon, Tokushima. Kali ni aku datang kembali ke sini dengan Wani and her parents. Dulu penah datang dgn cik patung....very good experience. Lepas tu aku promote la dgn Wani, then kebetulan parents dia datang melawat ke Jepun, Wani ajak pegi lagi sekali. Kali ni aku datang awal musim bunga, banyak pokok2 sakura di lereng2 gunung. Aku ni sangat kagum dengan sakura, aku pun tak tau kenapa. Nak dibandingkan nikmatnya dgn snow, aku rasa berbeza. Aku sangat suke bila kelopak2 sakura jatuh berguguran bila ditiup angin, umpama salji yg turun. Cume di Oboke, aku tak dapat nak tangkap sakura byk2 sbb duduk di seat kereta di belakang...cermin tingkap tu ada penghadang. So cuci mata je la. Dulu datang musim dah panas2, nampak hijau. Tapi kali ni, nampak kelabu asap aje. Daun2 masih belum bersedia sbb matahari belum memancar sepenuhnya, suhu pun masih dingin. Banyak kali ni gambar2 aku amik potrait...model utama macam biasa Wani. Ada pemandangan yg aku amik, aku letak di flickr. Banyak2 gambar tu, satu gambar candid Wani tgh main air. Aku suke tgk gambar ni..natural. Tak perlu posing. Tapi kalau tunjuk kat dia yg ni, mesti dia kata yg ni tak best, sbb dia tak ready...angle tak cun. Ni kalau dia tau aku upload kat blog....lg dia tak suke. Aku sebagai "penembak" amatur , ada kuasa untuk meletakkan gambar yg aku suke. Cantik di mata ku belum tentu cantik di mata orang kan.
Area yg aku paling suke kat sini. Boleh nampak pemandangan gunung ganang, curam yg gerun, batu2 yg cantik. Tapi aku lupa nak amik gambar aku sendri kat sini. Ni lah nasib "penembak" amatur. Ni Wani dan ibu nya
Sungai di Kazurabashi, Iya-Valley. Betul2 di bawah jambatan gantung. Inilah warna sebenar, seolah2 "mati". Warna yg suram.
4 comments:
mek. si wani ni tau ke ko ltk gambo dia..hahaha.
I miss this place a lot..but yesterday is remain yesterday..
off course dia tak tau huahuahua..ekekekeekk...nahas kau kalau dia tau. tempat ni syiok la..akan bg kenangan pd setiap org yg penah menjejak kan kaki
air sg jd biru sbb reflection langit kot..
maybe kot..tp kan, hari tu mendung...langit putih...hehehe. ntah2 keladak dalam sungai, plus lumut2
Post a Comment