Monday, November 30, 2009

Lorong jalan kaki & basikal ke taman

Berguguran

Ahad lepas, aku berhempas pulas main badminton dan soft-volley ball. Di pusat sukan belakang rumah aku ni, ada pertandingan, aku masuk saje suke-suke. Tak niat nak menang pun. Dan memang tak menang hahaha..langsung. Main untuk kalah. Group aku dikalahkan oleh group makcik-pakcik jepun yang tangkas orangnya. Aku main badminton sekadar tau pukul je, bab rules semua mana reti. Sampai makcik pengadil akan mengingatkan bila masa servis, bila masa rotate court. Aku digandingkan dengan Liyan, gadis China yg hanya boleh berbahasa jepun. Hahah..lagila..org kata bila beregu/berduet/berduo ni kene sefahaman..kami? Gelak2 je main. Walaupun kalah, ada jugak hadiah kecik..sekadar cenderamata sebab masuk. Boleh la. Sementara menunggu turn org lain berlawan, aku pusing2 sekitar taman. Musim ni, semua pokok da bertukar kaler merah kuning. Dan banyak yg gugur tinggal ranting. Masih nyaman...cume kadang2 sejuk menggigit tulang..tengah aku sibuk mencari spot untuk "menembak" tetiba aku ternampak bende gerak2 dekat bwh rimbunan pokok bunga. Kucing rupanya...sangat besar, besar sangat....comel..maka, apa lagi..aku pun panggil2...kejap2 aku snap gambar. Sampaikan kucing yg coklat -kelabu *tak tau nak describe* ni jadi manja2..menggesel2 kat kaki aku. Alahai..geram2...mcm nak culik bwk balik rumah. Nanti dia nk berak, aku hantar semula ke taman tu..hihihi..aku teragak2 nak pegang sebab muka nye garang. Bila aku cube angkat, sangatlah berat. Aku rasa saiz nye mcm anak anjing...kira berat la jugak.

Kucing ni nampak garang tapi dialah yg manja sangat


Dia ni paling cute, tapi susah nak dekat. Penat aku terbongkok2 skodeng dia celah2 rimbunan pokok

3 comments:

patung_ling said...

di lorong itew(gambo 1) aku menyaksikan bunga2 yg rimbun...

cik Di said...

yes....yg itew masa spring..ni time sojuk..jalan ni unik..tp klu da gelap aku seram gak..naik beskal laju2

pingucomel said...

omenye kucinnnnnn..gomuk2..aku nak bawak balik 1..gebus..gebus