Raya kali ni semuanya sederhana..mak dah tak sesihat dulu. Sama juga pakcik makcik....masing2 uzur...sayu je rasa. Raya kedua mak aku demam, berhari2 jugak. Aku plak sakit2 tekak dgn hidung berair2...dah cuak..takut kene H1N1. Cepat2 pegi farmasi bli ubat. Alhamdulillah..takde pape. 2 minggu kat kg, aku hab
iskan masa dalam rumah. Jumpa kwn mana yg sempat saje. Almaklumlah, patah kaki sekarang, Atoz dah beralih tangan.....tengok je lah. Walaupun sekadar duduk rumah, tapi puas....rindu kat rumah. Rumah mak aku lah tempat tido paling lena sekali...kalau letak bom tepi aku pon, belum tentu aku boleh bangun. Aku pon tak tau kenapa. Asal letak kepala..baring, depan tv...tetap tertido...Aku jarang tido time tengahari..tp kat rumah mak, mesti tido...hahahah..Lega nya raya kali ni, banyak tangan yg menolong memasak. Kitorg tiap2 tahun masak utk raya dah macam kenduri..pakai kawah..piuk besar. Kalau selalunya, pagi sehari sblm raya aku dgn mak dah standby kat pasar bli daging,ayam,sayur2....anyam ketupat segalanya. Pastu bersilat kat dapur plak....raya kali ni...aku potong bwg je heheh..sebab yg lain2 sume org lain dah buat..Akak aku pun ada yg dah pindah dekat dgn umah mak..brg2 awl2 lg dah beli. Pastu anak2 buah dah besar2 dan boleh diharap..dorg lah yg masak (resepinye akak & mak aku) dorg tlong kacau kawah je dgn jaga api. Kali ni, first time abg ipar & anak buah masak lemang sendri. Selalunya beli...dapatlah 20 batang. Puas hati makan, sedap plak tu..lemak2 lembut. Tak mcm jual..asik dpt kerak ajer. Itulah raya kami, serba sederhana. Yg penting, boleh jumpa semua org....tgk dorg sihat, alhamdulillah. Masa nak balik tu..sedehnya bukan main..tapi tahan jela. Sedih yg lain..tak mcm ms mula2 nak datang Jepun...time tu blur2..happy2 sket ada gak. Ni maybe sebab tau...bila kembali ke Jepun, mcm2 perkara nak dibuat, hidup dan mati kene selesaikan jugak....sebab tu kot lagi sadis....Masa 1 jam flight nak sampai Kansai...dah nampak matahari terbit dari awan. Subhanallah. Sangat cantik. Terasa beruntung dapat tengok, tapi sedih jugak sebab kene duduk Jepun lagi...huhuhu..
Student life BW
13 years ago

2 comments:
cun pelita..munge api xde ke
munga api yg bape sen je..aku amik tp nmpak mcm longgokan cahaya je hihihi..almaklumlah, munga api yg murah, singgit dpt 10 btg tu
Post a Comment