
Ramadhan datang lagi, kali ini suasananya sangat berbeza. Tak semeriah sebelum ini, keriuhan orang ramai bergegas menuju ke supermarket Giant untuk persiapan bersahur dan diikuti kemeriahan muslimin muslimat berterawih. Di tv sekarang, mesti ada iklan waktu sahur dan imsak yg mempunyai soundtrack yg sangat sinonim di bulan puasa. Kemeriahan semakin rancak di waktu petang, dari jauh sudah tentu akan jelas kelihatan kelibat payung-payung gerai...bercampur juga bau-bauan yg mengancam. Bila didekati, pastinya berpeluh dan berpinar untuk memilih juadah pilihan. Saat ini aku terkenang emak, semoga dia sihat untuk menjalankan kewajipan ini. Tak lupa juga pada housemate lama ku..Fizz & Rozi. Tahun ni aku takde assistant di dapur, takde geng nak bersilat di dapur seperti selalu. Kepada sahabat2 lain juga..aku tak lupa. Selamat berpuasa dan semoga ibadah kita diredhai dan diberkati.
2 comments:
Akak,
Giant sesak, adui bwg, sayur ikan semua laku, sampai kene tmbh stok baru..
hehe..kami pun takde Ketua Chef tahun ni...kurang la sedap berbuka kami, maklumla kami ni usahkan ketua chef, jd chef pun xlayak...
haha..giant memang gitu tiap tahun, mcm ajaib la hehehe..kat sini chef tanpa asistant pon tak bes gak..sunyi je
Post a Comment