Sunday, August 09, 2009

Bosan lah hari ni..semalam pun mcm tu jugak. Yang bestnya hari ni hujan sepanjang hari. Syok aje. Aku ni da 2 hari tak bukak mulut, lenguh. Tengok ym dgn skype takde sapa pun online nak ajak sembang. Well....aku takde mood nak jalan2 pun..cume gian nak "menembak" (shoot gambar). Semalam dah pusing keliling umah, taman..takde yg menarik. Summer ni...kontang je, bunga pon kering. Frust betul..bila betul2 nak pi amik gambar tp takde mende nak di tangkapnya. Balik umah tu..terus buat karipap...so..lega sket frust tu. Hikhikhik..photography boleh berubah kepada karipap pulak..okla..apa nak citer ye? Mm..aku story last weeknye citer la ye..
Last week aku keluar gi survey2 kat kedai letrik. Beli tripod, lama dah nak bli tp tunggu yg murah. Dapat la 1, tak murah mana pun. On da way balik tu, tiba2 laluan masuk ke rumah aku ditutup, ada polis yg jaga. Confused, so aku follow je kereta depan aku. Aku tak tau jalan masuk yg lain, itu jela yg aku lalu. So..dgn harapan kereta tu pun sebenarnya nak menghala ke arah yg sama. Nasib baik kereta yg betul depan aku tu..sama hala dgn rumah aku..sbb masa kat satu simpang, kereta paling depan belok kanan...then depan aku tu belok kiri..aku ikut kiri..aku agak tembus dari kiri. Sampaila ke rumah nya...aku tgk ramai plak org keluar berjalan..dgn anak2..pastu ramai plak budak2 pakai yukata (baju tradisi jepun yg mcm kimono). Aku rasa mesti ada sesuatu ni..plak tu dgr mcm bising2 org cakap2 ....so..aku pun pi la amik kamera..trun semula gi ke arah ramai2....aku tak tau pape..tgk je dorg smbil shot . Dorg pelikla tgk aku situ kan..aku selamba je la...keadaan situ mcm pasar malam pun ye..ada org jual2 makanan..minuman..pastu ada crowd org tgk apatah..aku tak dpt nak tgk..ramai sgt org..aku tak dpt nak cari gambar menarik pun. Dah berpeluh sakan..aku pun balik. Aku rasa malam tu mesti ada bunga api..tp tunggu punye tunggu..mlm tu hujan pulak..akhirnya mcm tu jela.
Minggu ni plak langsung takde pape....bosan. mmm..jap gi nak pegi youme town...cuci mata..bli makanan..

7 comments:

patungling said...

photography transform to karipap equivalent to..??? heheh

cik Di said...

photography transform to karipap = terbongkang!! ekekek...good result ;P

azanie said...

cute.. cute..
ko patut pkai satu tangkap gambar

cik Di said...

azanie...nnt jd mcm pelik arr..pakai tudung..ekekek...terus org ingat baju tido ;P

fizz said...

akak

gamabr akak makin mantap..syabas!

Nurul said...

satu benda bodoh berlaku.. hehe aku rasa kena tutup blog la.. cipannn

cik Di said...

hukk..awat2??? dah ada org trace ke?