Malam ni aku ada kerja sebenarnya nak buat, tapi perut kenyang so tak selesa nak buat keje cewahhh (alasan nih). Sambil2 tu aku baru bukak balik koleksi gambar2 masa cuti hari tu. Ada beberapa gambar yg aku suka tengok banyak2 kali. Dan semua gambar ni bagi kenangan yg menarik....anak2 sedara aku yg nakal2 ni. Aku letak kat sini..just to share the sweet moment. Tahun ni aku tengok muka dorg macam ni, sebenarnya tahun lepas muka dorg tak macam ni. Well...kids are growing...aku rindu nak tengok muka diorg yang dulu2, especially anak sedara aku yg 3 tahun lebih ni. Masa aku balik, muka da lain, dah itam, hehehe main kat panas je..rambut da tobek2...dlu cute masa chubby. Adik dia plak yg terover weight, 10 kg ni. Berat bukan main.Dulu..cekung aje...yg pompuan ni la..muke ciwek...asik nangis je keje nya. Aku pasti..akan datang bila aku jumpa diorg lagi, muka mesti dah lain. Maka..aku abadikan wajah2 keriangan di sini...
Gambar 1st ni ms aku hari sebelum raya, tengah tunggu bakar lemang. Si abg kunun nak jaga lemang la tu, tp dia asik ilang je lepas tu. Aku nak amik gambar diorg...si adik tak pandai senyum, dia slalu "menyumbing" kan senyuman. Si abg tolong ajar senyum..macam nihh...Yg ni sama jugak. Time ni aku suruh dia bergaya sket, tapi dia sebok nak inter-frame kereta racing dia yg cokia tu...tersnap masa dia dok wat muncung tu..hihi..
Ha..ni yg aku kata suke nangis tu. Hari ni mood dia baik. Dia ikoooot je apa acik cakap ye. Kalau tak kene angin dia, kita tegur "hi" pun dia marah. Ni posing melepak kat sofa
Ni adik yg debab-boom-boom-poW!! Bukan stakat debab, lasak, buas segala2 lah. Sebenarnya dia jd buas semacam sebab baru "dapat kaki" masa 2 hari nak raya. Sebelom ni mak aku kata dia nak mengesot, merangkak pun malas...bontot berat maaa....
Tau apa yg dia pakai kat tengkuk tu? Dia jumpa TV booster kat dlm laci meja tv. Dia buat main pastu dia seret sampai la pintu luar ni. Memang ni la keje dia. Rasanya aku da elok2 simpan booster tu utk yg ke berapa kali tah...
Masa ni adik tengah ralit main. Aku bior je dia main sorg2.....dia apa kesah ada kwn ke takde. Mula2 panjat kerusi. lepas tu duk kat tengah2 tu....kadang2 buat ala2 naik moto...
Ni pagi2 raya...lepas makan kot..cube tengok mulut si abg ni...minyak2..dia lupa la tu nak cuci mulut lepas makan ayam masak merah. Jangan tak tau, si abg ni Jawa sket, masakan pedas sume dia makan. Masakan yg berkerim2, bau2 susu ke cheese ke cokelat ke dia tak suke. Dan selalu buat muke muntah uweekkk...Si cik adik suke sgt dgn abg ni. Apa2 je "Iman". Haritu cik adik ni la yg jemput aku kat airport. Kakak aku kata, dia ingat diorg sefamily nak balik kg, dia excited sbb nak jumpa cik abg ni....bila tau bukan balik kg, tp gi airport..dia pun melalak la...aku jumpa2 dia tengah tersadai kat bangku pakcik Ronald...pastu tepi dia ada aiskrim bertepek...kat kasut..lantai...buat perangai la tuh..hehehe..
Masa ni dalam kereta, nak bertolak ke kubur arwah bapak aku. Dia excited nak jalan cepat. Kawan2 dia kat kereta lain, tak muat nak masuk dia. Apa lagi, takleh nak duduk diam la nih. Muka macam pak pandir kan? Dengan songkok senget ni....sapa tah yg ajar


1 comment:
D..aku suke mamat yg tembun tuh..rs nk picit2..hehe
Post a Comment