
Pengkalan atau jeti. Satu tempat yg aku rasakan nostalgia bila memandangnya. Kenapa ye? Sejak dulu lagi aku suke tengok pemandangan dari arah jeti. Aku rindu nak tengok jeti nelayan kat sungai Kuantan. Situ lagi nostalgia rasanya. Kapal2 nelayan aku rasa gambarannya unik. Mungkin sebab adanya laut, jadi jeti itu akan bertambah cantik. Aku pun suke laut...suka tengok laut yg luas..sama luas dgn ilmu. Besar...hingga tak tau mana punca. Aku penah dgr ada dulu org kata kalau kita tengok laut, kita dapat pahala. Betul ke? Tiap kali aku tengok laut, aku pasti akan teringat akan kata2 itu. Aku nak sangat pahala tu...sebab tu aku suke tgk laut. Aku rasa sekarang seperti kapal itu...akan berlayar dan terus belayar meredah lautan ilmu...andai benar melihat laut dpt pahala...aku sangat2 ingin kan nya..lagi2 ilmu itu!
3 comments:
iyo? dpt pahala ke? wakarang
kak D..
best kan tgk laut..st lg pemandangan yg best bila kita balik dr tnjg lumpur pastu allu jambatan..dr jmbtn nmpk bndr kuantan...kita siap nk jln kaki kat jmbtn tu lagi..bilakah impian ini akan terlaksana yer
fizz...1 day akak mmg nak jln kaki kt jmbatan tuh. Hopefully la ko pun ada time tu, ble ko bwk kete tunggu aku kt hujung jambatan tu, pastu gilir2 aku plak bwk kete ko jln..ekekek..
Post a Comment