Konnichiwa! Hah.. utk sekian kali nya aku baru dpt guna internet (kat uma Fuza). Baru je blk dari Kawaramachi, bandar yg berdekatan kat sini. Tengahari tadi aku masuk kelas bahasa jepun untuk pertama kalinya. Sebenarnya kelas tu dah bermula bulan 10, maka aku sangat la ketinggalan utk belajar dari mula. Masuk2 je dorg dah mula ada conversation. Sensei (cikgu) hanya menggunakan bahasa jepun, jd aku agak2 je apa yg dia kata. Memng susah nak ikut, tp ada la sorg mamat siam ni kesian kat aku...lalu dia datang duduk disebelah aku dan terangkan serba sedikit. Huh...alhamdulillah. Ada yg membantu di saat2 mcm ni. Lepas tu asal sensei ckp je aku salin..salin..salin semua yg dikatakan. Bila dia suh aku ckp..aku tgkla notes yg aku buat. Sampaila part "bila awk sampai ke jepun?" dan aku katakan '1 Dec"...huh..semua org terkejut. Dan kata...aku cpt pick up..bagus dan sebagainya. Huh...dorg tak tau..aku gile menyalin perkataan tu. nak balik td sensei bg homework..huhu..dalam tulisan jepun. aiyak...problem betul. Tapi takpe..aku cuba dlu. Tp pengalaman hari ni seronok, dpt ramai kwn baru...dan semua friendly. Lepas tu aku dan Fuza pi makan mi udon dan tempura. Sedap la beb...(aku lapa gile sebenarnya). Da kenyang, gi cuci mata kat jalan Shoten gai..banyak kedai menarik dgn brg comel2..geram. Aku takl dpt nak amik gambar sbb kamera takde batri..kuang3...insyaAllah next time aku upload. Lagi pun skrg da musim sejuk, hari ni aku rasa suhu paling sejuk aku rasa. Angin sangat kuat..masyaAllah...sampai melayang2 badan ku..hehehe..so..tak mengizinkan aku berlama-lama kat luar. ni tgh tunggu daging ayam halal kat uma Fuza..next time aku smbung lg. Aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidil Adha kepada semua. huhu..sini tak terasa pun nak raya..raya2 ni aku skola. Ok la..Sayonara!!
Student life BW
13 years ago
9 comments:
Cik D..ko dah melayang2..berat dah turun ye..best..bestnye mee udon...
col ler aku weys. apa number ko? baru sampai dah melayang...tak yah naik beskal ler.....
aku melayang bukan bermakna da kurus la...angin kuat gaban. berat aku naik sey..kat shower hostel tu ada weight scale..ari2 aku timbang. x trun pon...huhu
wei....aku nh dura....camne sdah settle down dah smua?....letak ler gmbar dlm facebook @ frenster....hehhehe...
ms ari berlepas...aku igt nk surprise kan ko dkt klia...belakang...kelam kabut....x smpt nak gi sana...selalu la update ye! and keep in touch ya!
masa nk berlepas tu..aku pun kelam kabut..sampai2 je lepak2 jap dgn famili..pastu trus masuk. menonong je. anyway, aku akan update citer busuk2 next week la. skrg takde intenet lg. nk wat keje haram (blogging)kat lab tak berani..wakakaka
haaa...ituh yg kite mahukan...cite2 busuk,wangi, sensasi dan meletup...kalu ade mamat yg hot sile juger update ye...
akak...wah bdn dh melayang2 eks..mcm best je mee udon tak sbr nk rs..bilakah daku dpt kesana..akak gila cpt pick up dlm kelas...ni mst bljr bhs betul2 nie..
bestnye die dok jepunn...nanti2 update lg skali ngan gambo yer
Huh kawan2..aku rindu bangat nak blogging tp apakan daya..masih lom ada intenet kat bilik. Suffer duk sini takde tepon...takde intenet...huhuhu..aku da banyak amik gambar. nnt aku upload
Post a Comment