Friday, November 14, 2008


Hari ni hari terakhir aku ada kat office yg cantik menawan ni. Selesai sudah segala urusan yang melibatkan rasmi dan tidak rasmi, urusan peribadi tu pun settle da, kalau ada pun saki baki sket aje la. Lepas ni boleh pulangkan kunci office ni. Mungkin ada orang lain yg ganti tempat ni. huhuhu..sayang, bilik ni best sebab ada tingkap...boleh nampak banjaran Pahang. Aku dah booked tiket flight, aku akan bertolak dari KLIA 29hb ni, pukul 11.55 malam dan dijangka mendarat di Kansai Airport pukul 7 pagi. miss Ling akan tunggu aku kat sana. Kesian pulak kat dia, bersusah payah datang ke airport tunggu aku. Sedangkan jarak perjalanan dari Kagawa ke Osaka ambil masa 3 jam. Tapi nak wat cemana, aku memang sgt perlukan pertolongan dia tunggu aku. Takut aku salah naik bas...salah berenti kat mana2....kat Malaysia pun aku boleh salah berenti turun bas..ini kan tempat yg aku belom penah tengok.
Buat masa ni aku rasa bercampur baur perasaan aku ni. Nak kata happy sgt idak jugak...takut sgt pun tak jugak. Cuma risau. Risau mcm mana nak ckp dgn sensei awal2 ni. Risau, mcm mana nak dihalatujukan phD aku ni. Risau, mampu ke aku buat semua yg bayang2 nya masih kelabu2 asap nih. Risau, duk kat sana berbulan2 nnt masih tak mahir pakai C++!!! Ohh..tolong lah.. bagi semangat aku kuat di sana! Aku mungkin tak risau kalau tak sempat nak makan, kesejukan ke... sesat ke ..bosan ke ..tensen ke sebab tak dpt nak berkomunikasi dgn baik ke.. kene jalan kaki sejauh yg mungkin ke.. Aku risau kalau masa2 yg berlalu nanti aku masih tak dpt nak buat kerja dgn sebaik2 nya. Kalau masa buat master dulu memang la..tahun pertama tu masih honeymoon lagi.. tahun kedua baru terhegeh2 nak wat keje. Pewhh! Sekarang aku tak lagi fikir apa nak buat esok hari... tapi aku asik terfikir apa yg bakal menjelma esok hari. Dugaan yg macam mana pulak yg datang kali ini?
Pada semua .. doakan aku berjaya di sana nanti. Doakan aku bahagia di sana. Gembira di sana. Tabah dan kuat dalam mengharungi dugaan-Nya. Terima kasih pada semua kengkawan yg bagi semangat, dorongan dan segala2nya. InsyaAllah panjang umur kita jumpa lagi. Sapa2 yg teringin berjalan ke Jepun ke, nak sambung belajar ke.. contact la aku. hehehhe.. Keep in touch! Nanti aku akan update friendster aku dgn blog ni. InsyaAllah.

5 comments:

fizz said...

Akak,

Jangan lupa update blog selalu...tulis seme2 citer yg berlaku kt Jepun tu tau...sy akan bc blog akak dr jauh :)

Cik Di said...

fizz...insyaallah aku update. try utk cari cerita sensasi. gambar2 terkini. tak lupa juga fridge magnet yg cute! ko jgn lupa nasihat aku...siapkan cpt proposal spy ko sama2 perah otak mcm aku, norul, fuzah. mana aci kitorg je yg tergolek2 ni hihihi...

NoiJem said...

hello missD. slamat menempuh dunia baru! gambatte!! jgn luper kiteorg kat sini..

Anonymous said...

weys...ym aku dah tukar. ko jgn ler risau sebab aku pun risau cam ko gaks. kita sama-sama doa ek? bawa baju sejuk tebal. nnati guna line tepon softbank...boleh tepon free...bagitau aku bila dah sampai. email aku: nurazreena80@gmail.com

yazid said...

Slamat blaja d jpn. Hehe