Salam Ramdhan kepada semua rakan2 yg beragama Islam. Mudah-mudahan, dibulan mulia ni, kita sama2 mengejar nikmat nya Ramadhan ini dan semoga segala amalan akan diberkati. Cewah...entry berbunga2 pulak...anyway, 1st Ramadhan aku sambut dengan housemate je...tak balik kampung untuk berpuasa dengan famili. InsyaAllah minggu2 akan datang aku balik berpuasa kat kampung. Kenapa kalau puasa je mesti ingat kampung? Ingat mak? Adakah disebabkan betul2 ingat kat mak ataupun ingat kat "menu" mak? Hehehe..biasanya sure ingat kat menu..mak pon ingat jugak..tp menu tu lebih sket haahahah..Aku rasa tanya la sapa2...bila tiba musim puasa, makanan tu best, menarik,special,sedap,lazat. Kadang2 lauk2 biasa je mak kita masak..tp bila dihidang sekali dgn air pelbagai warna, ditambah dgn ahli2 keluarga makan bersama, jadi lebih meriah. Tambah2 kalau ada bdk2 baru belajar puasa. Sementara tunggu azan, tangan bdk2 ni masing2 da pegang gelas!
Berbeza dengan berbuka puasa gaya org bujang macam aku...mcm Fizz heheh..makan apa yg ada..menu special tadek..menu "tibai" adalah. Janji boleh makan. Hidang pun depan tv, nak kasi bising2 sket mcm meriah..kalau da 2 org je..nak meriah cemana? Tv jela kan..habis makan, solat maghrib dan terawih sorg2...huhuhu...kt tmn perumahan aku ni tadek surau...tu yg tk best. Ni pun tak tau...sampai bila aku leh bertahan terawih, baru 1st Ramadhan...kot terponteng ke...tak tau la..bila hari kerja, mesti mengantuk punye. Ni, aku tunjuk menu2 kami org bujang....heheh. Ayam masak halia dan paprik sosej (ada ke org buat dgn sosej??) pastu air carrot+buahan campuran (beli je, bukan buat tau)

2 comments:
Cik D, sdp nmpk paprik tu..yummy
Aku je bg nama paprik...rasa tu tak tau ler...macam semprit pun ada ekekeke
Post a Comment