Friday, April 04, 2008

Selamat Pengantin Baru to Asma. Petang ni dia bakal menjadi isteri orang. Insyaallah aku akan berada di sana. Dan dia telah menyenaraikan tugas-tugas kepada aku baru sebentar tadi...hehehe...kiranya aku ni wedding planner assistant la gitu...ok la kan. It is better than pengapit...wohoho....kalau bab apit2 ni memang aku kurang gemar. Bukan apa...nanti aku ni mencacatkan pemandangan je heheh.
Dulu aku ada sejarah pasal bab pengapit ni. Masa tu tahun 2004..di mana best friend aku kat kampung kahwin. Dia booked aku lama..sebulan. Awal2 lagi da pesan kat aku nak khidmat aku..heheh..time tu aku duk Penang, so kene travel balik semata2 gi kenduri dia. Nak dijadikan cerita...hari dah nak dekat kenduri dia tu aku baru contact sorang lagi kawan aku , nak ajak gi kenduri. Rumah agak jauh la gak....Ingat plan kawan aku tu nak pinjam keta bapak dia..skali tu keta takde. Nak tak nak naik la motor cabuk mak aku yang takde road tax dan aku takde lesen pun....dengan ayu2 kitorang ni naik motor..kelakar pun ada..sepanjang jalan tu asik gelak je memanjang. Kenduri kawan aku bertemakan warna maroon...dia lengkap dgn songket bunga tabur kaler maroon..awal2 lagi da pesan kat aku cari baju warna sama. Memang pun...aku dah bawak balik..tapi nak dijadikan cerita, masa tengah iron tu....kain baju tu dah terbakar...berlubang beb....time tu memang iron tu ada masalah..suhu dia yang tak betul. Sedih...nasib baik ada baju lain..tapi kaler putih..bunga2 biru. Aku belasah jela. Sampai je kat kenduri tu..datang2 kitorg makan....bila pengantin nampak aku je dia jerit.....membebel aku tak pakai baju kaler sama. Aku citer la...dia tak nak percaya...tapi aku jadi pengapit gak. Nasib baik la pengapit lelaki pun kaler baju lebih kurang sama je dengan aku..So tak la obvious sangat kan. Masa majlis berinai tu....diorg tak letak kipas kat pelamin tu. Pelamin tu dibuat di beranda rumah, so dengan lampu spot light tu..agak panas jugakla. Si pengatin ni berpeluh sakan la....nampak la meleleh kat dahi. Aku dengan macho nye lap la peluh tu..tp aku ni kan ganas, bukan reti nak lap ayu2....yela org takde pengalaman..bila aku lap tu, bedak pengantin yg tebal tu pun tercalit banyak...I mean...dia mcm dah bergaul dgn peluh tu..so jadi tak rata...hahahhaha...aku cover la dgn rambut fringe depan dia tu...tak la nampak sgt. At the same time si pengantin ni sempat lg terkumat-kamit suh aku kipas laju2.....eiii...tension tol...sapa suh tak letak kipas betul2. Harapkan tangan aku ni...lenguh tul...Apa pun tu ler pengalaman aku seumur hidup sebagai pengapit . Lepas ni kalau boleh tak mo la...bagi la kat orang lain plak....

No comments: