Wednesday, March 12, 2008

Dah lama nak update blog ni, tapi tak berkesempatan. Since balik cuti mengundi, aku sedaya upaya menyiapkan tugas yang berlambak-lambak dan menunggu-nunggu untuk disiapkan. Cerita yang macam2 especially cerita tentang election day jadi terbantut aku nak cerita kat sini. Dalam erti kata lain , aku memang sibuk saat ni.

Di saat ini negara kesayangan sekarang mengalami suatu perubahan yang sangat mengejutkan. This year aku mengundi. Sebelum ini tidak. Sebelum ini aku tak ambil endah pun tentang politik negara. Selagi aku rasa negara ini aman, boleh bergerak dengan bebas...aku sudah merasa cukup, bersyukur. But this year, aku mengundi. Menunaikan tanggungjawab kepada negara, memilih calon wakil rakyat yang diharapkan menjadi yang terbaik. Tapi tak sangka pulak, until after the election day, everything has changed. Turut mengubah aku, menjadi seorang yang mengambil tahu kesemuanya tentang negara aku ini. Huh!

Esok aku mula cuti. (sibuk2 ni pun sempat nak cuti) . Perancangan nak bercuti dengan sepupu dah lama buat. Tak tau plak time ni adalah waktu2 sibuk. Tu yang buat aku rasa semangat nak bercuti tu separuh-separuh! Kakak aku tau aku nak pergi bercuti......dan dia telah bersedia untuk kirim barang! Actually last week dia pun baru je outstation sambil2 berjalan, dan dia belikan sutera, beg dan fridge magnet. So kali ni dia "pau" aku dengan model motor kayu jati dengan sutera tenun. Aha...kira ini lah sistem barter. Fair la kan. Tapi satu hal la pulak aku nak memilih kain, aku ni memang tak pandai pilih kain yang cantik2. Selama ni dari aku kecik sampai la besar, dia la yang pilih/beli/jahit baju untuk aku. Dia memang pakar dalam hal kain2 baju ni. Harap dia berkenan dengan apa yang aku pilih. Kalau dia bising2...aku amik balik!

Hari ni, aku nak siapkan kerja yang sedia ada dan some project work. Actually bukan aku yang buat, aku dah upah sorang research assistant for my project. My friend Mr K, yang jumpa this girl. She is simple.....kita tengok dia biasa2 je...tapi rupe2 nya dia dapat scholarship dari Mara di bawah Skim Pelajar Cemerlang dan akan sambung phd hujung bulan ni. Duh! Hebatnya....kenapa aku tak hebat macam dia? Kalau korang nak tau, my friend Mr K tu baru ajar dia guna Matlab, dalam masa dua hari dia dah buat full program ....plus with neural network. Fewwww!!!.......Aku nak pi tengok tengahari ni. Kalau betul apa yang diceritakan oleh Mr K pada aku tu....memang berbaloi la kitorang upah dia. Oopss...aku dah kene mula wat keje, kalau tak nanti tak siap dan aku takleh gi bercuti dengan senang hati.

2 comments:

Anonymous said...

updet plsss....

hehhe...

salam,
tetiba ajer sampai kat sini...

have a nice day!

:)

Cik Di said...

Update dah :)