low energy/fatigue ( especially kat office)
hopelessness, feelings of worthlessness or inappropiate guilt (sgt ketara especially bila aku tgh drive...KL-KTN-KL sorang2...)
constant sadness (huhuhuhu....)
lack of motivation ( phd? ielts? uk? japan? ukM? soul mate? arghhh...)
banyak tido ( asal balik umah je tido..)
difficulty in thinking, concentrating and making decisions ( even make decisions utk beli sebuah backpack or nak masuk lorong tol yg mana satu)
change in appetite ( aku makan lebih dari biasa......)
observed slowed spoken responses (bila anak2 sedara aku borak ngan aku....kepala aku melayang2...tak dgr pun dorg citer apa :P )
aku dah tak memasak macam dlu ( nasi goreng je aku buat sebab lapar sgt)
aku tak baca readers digest ( since keluaran bulan 11)
aku dah tak guna bed sheet aku yg aku paling suke...colorful (sejak aku basuh tu..aku simpan je..malas)
aku tak kemas bilik. ( Huh! yang ni memang sangat dahsyat....aku campak2 je barang2 atas meja...sangkut2 je kain baju kat tempat letak telekung.....berabuk...)
aku dah tak dengar mp3 lagi (sebab banyak sgt lagu jiwang karat indon yg buat aku leleh)
Dah tak exercise ( walaupun ada alat mini stepper yg diletakkan betul2 sebelah katil)
Tak main gitar lagi ( sejak bulan 9 sampai la ni....)
Boleh kata kalau aku senarai memang panjang la.....Dahsyat tak aku? eeiiii...aku sendiri tersedar yang aku ni dahsyat.....kalau lama2 kang jadi apa plak. So last Saturday, pagi2 lagi aku bersemangat..kemas bilik, sapu, buang habuk, lap habuk, kemas almari, kemas baju dan segala2 kemas. Tiba2 aku terpandang kat bwh tempat sangkut telekung...gitar aku....(tgk kat gambar bwh ni) Arkkk......geli..habuk tebal gile...cuba korang perati betul2...beg gitar tu sebenarnya hitam betul warnanya, tapi dah jadi kelabu. Itu habuk....tebal. Aku tak pernah usik sejak aku berenti kelas muzik. Aku rasa kalau Mr. Kent ni nampak gitar ni jd gitu..mesti dia hempuk aku dgn gitar tu...Nak wat cemana..aku akan terasa sedih bila pegang gitar tu, apatah lagi untuk memetiknya...banyak cerita/kenangan disebalik gitar ni. Tapi pagi tu...aku bukak, nasib la dalamnya masih elok. Aku bersihkan...begnya aku rendam..cuci dgn sabun banyak2. Pastu aku start nak main...tp aku dah lupa...even chord yg paling mudah.....aku letak tepi gitar tu. Pastu aku cabut gi makan...kat kedai. Aku tak masak2 dah...tak tau kenapa, pernah sekali aku nak masak makanan fav aku, mihun goreng. Tiba2 rasa dia tak sedap langsung....mcm nak campak je..tp syg, aku makan la jugak...tak baik buang rezeki. Kat kg pun aku tak masak, aku suh la anak sedara aku yg form 2 tu masak. Bukan aku malas, tp tiba2 jd tak sedap..sapa nak makan nnt? Tapi hari tu dorg mintak aku wat spagheti bolognese...itu aku wat la...nasib baik jadi (memangla..da pakai gravy yg instant dlm tin tu...heheheh)
1 comment:
Ye la Cik D, aku pun stress ni...asik lapar dan malas...dah seminggu aku tak update proposal...
Post a Comment