Selamat tahun baru 2008! (Walaupun dah beberapa hari berlalu) Aku mulakan tahun baru dengan chapter baru...bukan azam baru. Sehingga kini aku masih mencari2 apa azam yang perlu aku buat. Tak pasti, tahun lepas punye azam tercapai ke tak (rasanya tak..) Sedih rasanya meninggalkan 2007, banyak sekali perkara yang aku tak setle kan. Sudah tentunya, 2007 memberi satu pengajaran yang sangat bermakna dalam hidup, yang aku tak boleh belajar dari orang lain. Pengajaran yang terhebat pernah aku rasakan, (selain tahun 2005 yg penuh cabaran). Terselit dalam hati ni, macam nak putar masa kebelakang...nak betulkan semula masa2 yg penuh kecelaruan, masa2 yg penuh kesilapan, ketegangan, kesedihan. Aku nak ulang semula masa2 yang gembira, aku nak buat dia jadi panjanggggggg...........
Tapi mana mungkin, aku bukan tuhan. Aku tak de kuasa keatas semua tu. Aku "wajib" menerima semua ketentuan dari-Nya.Tahun baru aku rasa semua orang ada set azam baru. Lain pulak aku...otak aku blackout masa tu. Takde apa yg aku rancangkan....mula2 ada...tapi lama2 makin kabur....kelam....lama2 ilang.....
Hari ni lain...aku cuak, sebab petang ni ada interview pasal keje aku ni..biasalah..keje gomen tiap2 tahun mesti ada performance evaluation. Hahaha...tahun lepas la paling dahsyat....aku tak perform langsung...cuak..cuak...harap2 markah aku melepas target..biarlah minimum pun asalkan tak kene amaran ke. Disebabkan evaluation/interview petang ni, aku bersemangat nak kerja pulak. Semoga semangat aku berterusan....dan mana tahu, aku jumpa balik perancangan aku yg dulu2 ilang tu kan...
No comments:
Post a Comment