Hari ni rasa malas nak siapkan kerja. Bukan takde kerja, ada berlambak...tapi tak nak buat. Tak larat ni..mengantuk. Malam tadi aku tido lewat, lewat sangat.....bila bangun pagi ni...uhh..susah nya, liat nak bangun. Terpaksa jugakla gagahkan diri bangkit dari tilam yang empuk tu. Ada dua sebab aku tido lambat malam td:
1. Bergayut tepon dengan Azno
2. Takut nak tido
Biar aku cerita yang pertama dulu......Ntah kenapa aku dok teringat je kat budak sorang ni. Kelmarin dah call, tp dia bz makan la. So aku call balik malam tadi. Punye la lama tak borak ....bila dah borak tak buleh nak berenti. Macam-macam cerita terkini ada. Boleh kata, sejak masing-masing bawak haluan sendiri ni, macam-macam perubahan berlaku. Yang hepi, yang sedih, yang seronok, yng tak seronok ...semua ada. Bila kira-kira balik dah setahun lebih berpisah dengan geng lama2. Nurul kerja setempat dengan aku, so hari-hari nampak dia. Yang lain tu ntah mana. Saat2 ni la kadang-kadang nak bertanya kabar. Itu la yang lama sangat, dari pukul 11.30 sampai 1 pagi kitorang bergayut...dasat...dasat...Abis la bil aku melambung kali ni. Masa berborak tu tak ingat....dah abis tu baru pikir...heheheheh..
Cerita yang kedua.....susah tido sebab kelmarin kat kawasan perumahan aku ni ada orang pecah rumah. Aku memang fobia dengan pencuri-pencuri ni sejak aku sendiri dah alami tahun lepas. petang semalam lepas kerja aku terus ke kedai gi beli padlock dengan selak pintu. Selama ni aku cuma lock pintu gril je, gate aku takde pun aku kunci. Bila dah dengar cerita macam ni, baru la aku takut...Malam tadi lepas aku berborak kat tepon, nak tido jadi susah...sebab telinga aku ni dengar macam-macam kat luar. Pusing sana pusing sini..takleh gak tido. Sekali tu aku dengar alarm kereta jiran aku pulak. Aku cuak la....tapi kejap je bunyi nye. Kejap pun, hairan gak sebab masa tu dah pukul 1 pagi. Time tu pulak guruh, petir sambung mengambung. Aku tengok je tingkap bilik aku ni...memancar kilat. Seram...hujan pulak lebat sangat...sampaikan blackout sekejap. Kene petir, suis utama terpadam. Kipas pun dah padam..time tu rasa panas, nak keluar takut..so aku call housemate aku....kihkihkih...punyela penakut. Lepas tu dia keluar gi on balik suis tu, aku pun tarik tilam, bantal gi tido kat bilik dia. Lena la sampai waktu sahur.
Ni la hasilnya...mengantuk...ok la..dah masuk waktu Zohor..aku nak sembahyang dulu..
1. Bergayut tepon dengan Azno
2. Takut nak tido
Biar aku cerita yang pertama dulu......Ntah kenapa aku dok teringat je kat budak sorang ni. Kelmarin dah call, tp dia bz makan la. So aku call balik malam tadi. Punye la lama tak borak ....bila dah borak tak buleh nak berenti. Macam-macam cerita terkini ada. Boleh kata, sejak masing-masing bawak haluan sendiri ni, macam-macam perubahan berlaku. Yang hepi, yang sedih, yang seronok, yng tak seronok ...semua ada. Bila kira-kira balik dah setahun lebih berpisah dengan geng lama2. Nurul kerja setempat dengan aku, so hari-hari nampak dia. Yang lain tu ntah mana. Saat2 ni la kadang-kadang nak bertanya kabar. Itu la yang lama sangat, dari pukul 11.30 sampai 1 pagi kitorang bergayut...dasat...dasat...Abis la bil aku melambung kali ni. Masa berborak tu tak ingat....dah abis tu baru pikir...heheheheh..
Cerita yang kedua.....susah tido sebab kelmarin kat kawasan perumahan aku ni ada orang pecah rumah. Aku memang fobia dengan pencuri-pencuri ni sejak aku sendiri dah alami tahun lepas. petang semalam lepas kerja aku terus ke kedai gi beli padlock dengan selak pintu. Selama ni aku cuma lock pintu gril je, gate aku takde pun aku kunci. Bila dah dengar cerita macam ni, baru la aku takut...Malam tadi lepas aku berborak kat tepon, nak tido jadi susah...sebab telinga aku ni dengar macam-macam kat luar. Pusing sana pusing sini..takleh gak tido. Sekali tu aku dengar alarm kereta jiran aku pulak. Aku cuak la....tapi kejap je bunyi nye. Kejap pun, hairan gak sebab masa tu dah pukul 1 pagi. Time tu pulak guruh, petir sambung mengambung. Aku tengok je tingkap bilik aku ni...memancar kilat. Seram...hujan pulak lebat sangat...sampaikan blackout sekejap. Kene petir, suis utama terpadam. Kipas pun dah padam..time tu rasa panas, nak keluar takut..so aku call housemate aku....kihkihkih...punyela penakut. Lepas tu dia keluar gi on balik suis tu, aku pun tarik tilam, bantal gi tido kat bilik dia. Lena la sampai waktu sahur.
Ni la hasilnya...mengantuk...ok la..dah masuk waktu Zohor..aku nak sembahyang dulu..
No comments:
Post a Comment