Aku nak bagitau satu rahsia..hari ni aku tak mandi, air takde kat rumah aku...kat opis pun sama.Betapa teruknya keadaan kat sini, sampai semua tempat takde air. Sejak aku berpindah ke sini, rasanya dah 8x takde air..dahsyat sungguh. Aku tak tau la apa yg dorg ni selalu buat sampai takde air sebegini teruk. Seingat-ingat aku la..kampung aku yg tak lah moden sangat macam kat bandar sini pun boleh dikira dengan jari...berapa kali takde air. Rasa nye, bila dah maju ni jarang air takde. Semua ada belaka. Kalau ada pun, biasanya tak pernah sampai 24 jam. Kebiasaannya,kalau ada keje baik pulih, diorang akan tutup air tu mungkin dari 8 pagi hingga 7 malam. So, makcik-makcik kat kampung tu (termasuklah mak aku) mesti dah standby dengan tadahan air..sekurang-kurangnya cukup untuk sehari. Kat sini...dah la tak diwar-warkan, takde notis, takde makluman...tau-tau air kering..tension betul. Pagi-pagi tadi lagi Fuz dah call orang jabatan air. Tapi takde sorg pun yg jawab...takut kott...takut kene serang...Fuz cerita, malam tadi dia dan semua budak rumahnya siap berangkut ke masjid mana2 ntah...cari air. Huh, aku dari petang semalam, balik je kerja terus cabut gi bandar ..makan. Time takde air ni payah nak masak, lagi pun aku berpuasa. Masa sembahyang magrib, aku sempat mandi dengan selesa. Ok la tu kan, pagi ni tak mandi pun, malam tadi aku mandi dah..heheh..
No comments:
Post a Comment