Awal pagi rutin harian aku dimulakan dengan mesyuarat agung bla..bla..bla..Aku tak concentrate langsung sebab lapar. Lepas abis je mesyuarat, kitorang dihidangkan dengan mi goreng dan telor goreng. Aku makan tak abiskan, sebab tiba2 rasa muak pulak. Mi tu kosong, cuma ada sawi je...tak jumpa pulak perencah2 lain. Air plak teh panas, sedap sket...boleh la cover perut yg kosong nih. Lepas makan terus ke opis, ingat nak tanya2 pasal jadual waktu kelas, bila nak mula dan sebagainya. Tengok kat pigeon hole, ada 2 surat. Satu surat invois dari dell, satu lagi dr tempat aku keje ni. Isi surat tu tulis
pergerakan gaji..bla..bla.. Aku tak faham maksud tu, pastu aku pun malas baca. Aku ingatkan notis gaji bulanan. Pastu kawan aku plak tgk, sbb dia kata dia takde plak dpt surat gitu. Bila dia dah baca...tiba2 dia kata..
eh diyana, gaji ko naik la!! Haa...bila aku tgk balik baru namapak ada tulis 2 nilai gaji (yg asal dgn baru). Huh!! Alhamdulillah....naik tak banyak...tak sampai seratus pun, tp aku cukup bersyukur la, sekurang2nya menambahkan duit poket aku, buleh wat tambang bas balik bulan2. Heheh...sekarang aku rasa teruja dan bersemangat lak nak wat kerja.
No comments:
Post a Comment