Friday, July 16, 2004

Gembiranya hati bila dapat panggilan telefon dari kawan lama. Lagi-lagi kawan karib. Minggu sebelum Ija call, Ija salah sorang kawan rapat aku masa sekolah. Dia tgh bercuti sekarang kat sini, since last year dia gi UK sambung study kat sana. Then semalam Maz pulak, tapi kali ni maz dengan beritanya..kenduri kawen. Minggu depan nak kawen, ajak aku ke rumahnya. Kami sembang kat yahoo msgr, dia send gambar pertunangan dengan bakal suaminya. Maz dah berubah, nampak lain sangat, dah ayu. Tak macam sekolah dulu.Satu perubahan ketara, Maz da kurus. Dia kata masa dulu2, budak lelaki suka panggil dia "badak air". Tapi kalau budak-budak lelaki tu jumpa Maz sekarang, mesti meleleh air liur.....maz kata dia nekad nak kurus dengan berpuasa. Sejak balik dari US, dia gemuk melampau-lampau.Puasa ialah jalan terbaik dan selamat. Tahniah, sebab dah kurus dan dapat suami. Maz kata, sebelum jumpa bakal suami ni, dia dah bercinta 5 kali. Apa-apa pun tahniah untuk Maz & Yazid, semoga berkekalan hingga akhir hayat. Untuk Ija pulak, sabor-sabor la dulu....kang dah duduk Malaysia, kawen la. Aku ada lagi ni....buleh teman :)

No comments: