Letih nya hari ni....tak penah dibuat berjalan tak berenti sepanjang hari. Hari ni aku bertolak dari kampung dengan Yan. Subuh lagi dia dah gerak aku soh semayang...susah nya nak bukak mata...malam tadi tido lewat.Dia kata dia terjaga otomatik, bila dengar ayam berkokok kuat sangat..dia kata, ayam tu macam atas kepala dia ajer..hehe..belakang bilik aku dekat dengan reban ayam..sebab tu la kuat semacam, tapi aku tak dengar pon heh..
Yan excited nak bertolak pagi. Aku ingat nak bertolak lepas makan tengahari ker..pukul 9.30 kitorang pon bergerak.Pukul 2 lebih dah sampai la PB.Terus makan2 dan balik semayang...aku pon tergolek kat umah..letih. Walaupon bukan aku yang memandu, letihnya macam aku pulak yg memandu. Ini gara2 hal malam tadi..oo ye..nak dijadikan cerita, petang semalam , dalam perjalanan balik ke KL ...aku nak berhenti kat Hentian Jejantas Sg. Buloh. Dalam bas aku duduk sebelah nyonya ni, banyak la pulak beg dia. Jadi bila sampai je dekat2 Rawang ada tulis signboard "Hentian Sebelah Sg. Buloh" aku mintak nyonya tu alihkan beg2 dia..aku nak lalu... Aku dengan yakin pon bangun...jauh lagi , tapi takut tak terkeluar dari tempat duduk...aku terus bagitau kat driver nak turun kat Sg. Buloh. Dia tanya...hentian sebelah ker? Aku mengiya kan ajer...Aku tak nampak luar sebab aku berdiri, kepala aku terlindung dengan cermin bas yang digelapkan. Sampai aje bas berenti aku pon turun. Aku tercengang2 la tengok tempat tu...malap aje..tak meriah pon ..lepas tu aku pandang ke sebelah highway sana..erkk..pokok kelapa sawit semuanya...eh..aku dah silap turun. Rupanya itu hentian sebelah Sg. Buloh lama..Jejantas depan lagi. Macam nak nangis tapi tak nangis la..aku call Yan, mintak dia buat U-turn kat Rawang dan singgah amik aku...pukul 10 malam baru sampai umah..nak sangat balik cepat, lambat jugak akhirnya. Malam tahun baru yang sungguh tragis!
Moral dari cerita ni...turun je la kat KL, stesen Jalan Duta. Gerenti tak sesat!!
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment