Pencuri! Pencuri! Rumah aku kene masuk pencuri. Salah aku jugak sebab tak kunci pintu gril.Lupa..Aku sedar rumah dah kene masuk pencuri pon dah malam, padahal akulah orang pertama yang masuk rumah..pukul 3.30ptg. Aku perasan bilik Azeno bersepah...aku ingat satria yang punggah2 barangnya..so aku diam je la..lepas semayang aku lepak2 kat bawah makan mi dengan Yan. Ada buah lai atas meja..aku makan. Petang tu, lepas balik dari erobik Azeno tanya aku..."Satria dah balik? Kenapa barang2 dia bersepah sangat ha?? Laci2 aku pon terbukak" Huh!! Takde sapa lagi kat umah ni selain aku dengan Yan. Maknanya...jen..jen..jenggg!! Aku tanya.."duit rumah ada tak?".Azeno tak tau..aku pon terus berlari ke bilik tu cek dompet kecik yang kitorang guna untuk simpan duit sewa+bil air,api+makan..tapi takde....sah la..org dah curik! Aku cek bilik aku..takde barang terusik...Kak Kazi pon cek bilik dia..dia hilang RM10 yang dia simpan dlm beg kecik..macammana pencuri tu boleh cari kat tempat yang tersorok? Aku pon dah seram2 waktu tu...malam tu dalam pukul 8 Azeno dan kak Kazi keluar, tinggal aku dan Yan.. tak lama tu Kak Sit balik..pukul 9.30 malam kami keluar makan. Punya la takut..aku siap kunci pintu bilik.Pintu luar semua kunci siap magga besar lagi.11.30 aku balik Azeno dan Een kat umah. Masa nak bukak pintu bilik, aku terkejut....pintu bilik aku kat tempat kunci tu kene kopak..atau pon sompel..ntah la..setau aku..elok aje masa aku nak pegi tadi. Musykil...takkan pencuri tu masuk kali kedua sedangkan aku dah lock semua pintu..ke..pencuri tu ada dlm rumah bersama2 aku? Huaaa.....
Malam tu jugak repot polis.Pukul 2 polis datang cek..amik keterangan pastu balik..tu ajer..sama je repot dengan tak repot. Sampai sekarang aku musykil dengan pintu bilik aku nih...yang sedihnya, malam tu aku tak leh nak lelap..pukul 4 lebih aku terpikir..pasal buah lai tu. Aku tinggalkan 2 ketul buah lai untuk Yan pagi tu..tapi terlupa nak soh dia makan. Balik tu aku tengok buah tu dah layu, kuning2..aku soh dia makan..sambil tu aku ke dapur..aku tengok tak termakan pon. Aku pon makan la. Ntah kenapa malam tu aku tergerak nak tanya Yan..aku kata " ko makan tak buah lai tadi tu" Yan jawab."Tak..dah kuning2...ingat nak makan tapi tengok ada kesan gigit..kesian lak, mesti ko nak makan.." Terkejut nya aku.."Yan, aku tinggalkan 2, tapi ada satu kat situ..aku ingat ko yang makan. Aku pon makan la yg satu tu...tak tau pon dah kene gigit..sapa makan?? "Rasa nak muntah atas tilam je...eiiiyuckkk!! Tui! Tui!!...Hampeh betul.
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment