Saturday, April 05, 2003

Aku lepak school teman Ano buat keje. Aku? Malas! Minggu ni minggu malas. Apasal ntah....macam biol2 je. Pagi tadi aku dapat kayuh beskal lagi. Kali ni jauh skit. Lepas round habis kampus kluar jauh sket la...kalau yg tu ari cuma 20 min, kali ni cecah la 30minit. Aku terasa nak berjoging bila tengok ramai orang joging , tapi takde kasut. Takkan nak joging pakai selipar? Apa kelas gitu. Balik je aku singgah beli roti canai 4 keping. Ok la tu, malas nak masak la, cukup untuk kitorang serumah. Lepas tu aku terus tak tido, aku kemas2 bilik dulu...pastu lepak2 jap.......mandi, bukak buku sket.....tak la concentrate sangat, apa yang aku nak tak de dalam tu. Rasa nyesal gak tak gi school...ala, dah cuti tu buat la cara cuti kan? So far sampai petang ni mood aku stabil sampai la satu ketika.......macam biasa KZ call, borak2 la cam biasa, isu semasa ke....lawak2 ke...sampai satu part tu tersentuh lak cerita aku yang penah aku bagitau dulu. Aku tak amik pot pun, tapi bila dijadikan bahan lawak.....ati aku cepat terasa lah. Ntah kenapa....nak kata marah? Aku tak marah tapi macam ada satu rasa, sedih gitu? A'ah!! Sedih bila jadi bahan "ejekan" ....macam kecik2 dulu....aku ingat kawan laki skola rendah aku...OZ, aku penah kejar dia keliling kelas sebab dia "ejek" aku....satu ejekan yang aku tak leh terima masa tu....sensitif, dan sampai sekarang pon.Lepas letak tepon tu, KZ mintak maaf dalam mesej.Aku tengok mesej tu lama2...kalo ikutkan bukan salah pon,aku je kut yang macam ni.So salah aku jugak, yang suka2 nak cerita tu apsal.Lepas ni kene la aku "ikat" skit mulut ni, tapis apa yang nak dikata sebab aku sekarang ni sensitif tak bertempat.Aku pon tak leh la ikut ati sangat, perasaan orang kene jaga. Takut KZ tersinggung plak dengan sikap aku yg sensitif sangat ni. Lama2 dia pon bosan.To KZ..." i'm sorry, coz terlalu emotional....i'll try not tooooo emotional".Sebenarnya diorang tak paham apa aku rasa sebab aku je yang alami, pengalaman tu aku yang punya. kalo diceritakan pon tak sama dengan yang asal. Ye lah....orang lain takkan paham apa ada dalam diri kita ni.....suma orang tak paham...tapi nape Yan paham? Maybe sebab sama2 perempuan.Lain jantina susahla sket.Tiba2 aku ingat kat Yan, the only one orang yang tau isi ati aku ni...Yan tau "cerita" tu...aku cerita sekali dulu, pastu kali kedua dia tanya. Lepas tu tak de dah......sebab aku malas la nak cerita balik, sebab aku tau suma orang gelak kat aku. Arghhh...just forget about it! Buat pe nak recall balik perkara yang kita tak suka kan?....
Semalam aku beli kaset CROMOX.....aku tak minat pon jenis2 ni, lagu "hantu". Aku beli cuma sebab satu lagu je......ANOTHER YOU...lama dah aku carik, baru jumpa. Tadi dalam keta Azno pun sempat pasang. kalo aku tengah pening-pening lalat ke, "mandom" ke...aku suka dengar lagu ni...dengan satu lagu...ONCE IN A BLUE MOON...lagu jepun dalam cerita With Love, yang penah glamer dulu. Tapi lagu ni kat dalam pc aku kat Kajang. lama tak dengar ....
Aku terasa boring pulak sorang-sorang kat sini. Agaknya bila la projek aku nak siap kalo dah cam gini gaya nya aku...asik main je.Apsal aku tak bersemangat macam amik degree dulu?....Masa dulu, kalau boleh nak abis kan silibus cepat2....pastu study maut (last minute punye)...pastu exam...pastu lega+joli. Sekarang tak de rasa cam tu....takde apa yang nak di celebrate..sebab tak terasa "input" nye....hingga malam ni, baru aku tau "ke tak best san" buat research ni.....mak...tulung!

Men from Mars, Women from Venus....never understand!!

No comments: