Ngantuk, bila aku ada ati nak buat keje mesti ada je halangan. Ngantukla, pening la, ada hal la....kalo aku malas nak buat keje, takde la rasa ngantuk. Apsal aku makin rajin mengantuk sejak akhir2 ni? nak kata tak cukup tido....tak mungkin la. Baru balik dari library dengan Nurul.Cari buku yang berkenaan. Jumpa 2 aje, tu pon isinya belum tentu. Nak termuntah cari buku ni tadi.Susah jugak kalo berpuasa ni, dugaan betul. Banyak tido je la aku ni, main2 aje ..bila la nak serius buat kerja. Tak macam Nurul, bersemangat buat projek dia. Walaupon dia kata bermasalah sebab penin nak pilih mana satu, tapi semangat yang ada tu boleh tabik la. Tak semua orang ada semangat macam tu. Aku masa awal2 je rajin, baca buku ari2...sekarang ni bila tersangkut satu terus tak leh gerak2.
Aku nak "pulih"kan balik daya ingatan aku yang lemah ni. Amik pil makanan tambahan...try je dulu. Tapi kene berpantang..no nescafe, no air karbonat, no asam...asam ni yang aku lemah. Aku ari2 bedal asam sebab nak tahan ngantuk. Bila dah tak boleh ni aku tak tau nak bedal apa plak. Kalau gula2 tak nikmat la.....tapi semalam aku ada jumpa orang jual makanan ni..dia nak kategori asam pon tak jugak...sebab dia campuran buah-buahan yang diketuk @ dilanyak @ dilenyek sampai jadi kaler hitam. Orang panggil asam ketuk..masa kecik2 aku slalu makan. Apa lagi aku pon beli.......nikmat betul masa makan tu, so kurang la rasa ketagih aku kat asam2 ni..
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment