Monday, March 24, 2003

Selamat pagi, tak ler pagi sangat sekarang ni. baru je sampai, orang lain pon takde lagi.Aku puasa ari ni, yang ke-3.Harap-harap dapat bertahan sampai ke petang. Pagi-pagi Aznor dah masak.Menggugat iman betul. Semalam aku tak buat apa pon kat rumah.Siang tu aku bantai tido, pastu petang tu jalan-jalan naik beskal dengan kak Ct . hari ni terbangun lambat la pulak. Hujung minggu aku kali ni meletihkan. Hari sabtu, abis je keje pukul 1 aku trus chow ke bandar teman kak Ct beli barang. Aku pon ada la sikit-sikit nak beli. Ada lah habis banyak duit aku. Aku jadi teragak-agak plak nak membeli kali ni, sebab dah lama tak berbelanja. Kalau diikutkan barang keperluan yang aku kene beli memang la banyak tak terkata. Jadi aku beli mana yang penting dulu.Malam tadi baru aku buat list yang mana nak beli akan datang. Takdelah terlari budget. Tu kira campur utang dengan orang-orang. Mau dekat 2 ribu.

Hari Sabtu tu memang panas terik, tapi gagahkan diri jugak berjalan kat tengah bandar tu, kalau tak bila lagi..takut malas nak keluar lagi. Abis gelap muka aku.....mmmm..punyelah susah nak menjaganya, boleh punah dalam masa sehari je. Burukk aaaaaa......dah le ujung minggu ni ada date...hehehe..tapi aku dah sound "dia" awal-awal yang aku dah buruk. Sok-sok kalau rasa lain tu, jangan buat
tak kenal sudah lah....balik umah je dah dekat pukul 4. Sampai je umah, ujan lebat.Nasib dah sampai kalau tak nahas je. Aku lunch dengan goreng nugget je dengan kentang goreng. Tak pasal-pasal berlagak macam matsaleh.Sampai ke malam tu aku cuma bedal nugget. Ye la sekali goreng bukan sikit, semua tu aku goreng....tapi paket sederhana lah.Lepas makan kemas bilik dengan kak Ct. Letih ya amat!! tapi malam tu aku bleh plak bertahan tengok tv, citer cerekarama. Fuh...best betul citer tu..aku tak ingat tajuk...oo..ya, SEKERS KERIKIL. tangkap leleh aku dengan kak Ct. tak pasal-pasal je. Esoknya aku tak buat apa, masak breakfast, tapi makan time tengahari. Sebab "dia" call...aku pun tak ingat dah kat nasi goreng aku.....

Masa ari sabtu, aku ada borak dengan Bun dalam MSN..Dia nak mintak cuti panjang, katanya nak lari dari kesibukan kat sini. Dia terpaksa handle banyak keje. Robocon la...ntah apa-apa...sampai keje sendiri tak jalam. Kesian. Dah tu aku nak buat camner klau macam tu gayanya. Tapi aku tak kasik dia cuti, nanti keje ni kene kat aku sorang-sorang tak bessss. Bun kata duit gaji yang sekelepuk tu tinggal sikit je. Lain semua abis bayar utang.mmmmmkesian gak. Dia mintak aku belanja.....nantilah kalau ada masa.yang kelakarnya dia kata duit dia nak pakai untuk tunang. terkejut aku, tak sangka lak...skali tu dia main-main. Sambil tu dia dok korek rahsia aku palak. Tanya aku bila nak kawin. Aku kata aku belum tiba masa..dia tak caya plak. Aku tau pasal chatters yang slalu mesej dia tu..apa ntah nama, Amieza...lebih kurang la.Tu pon sebab aku guna pc dia.Budak tu slalu on. Tapi Bun kata tu dulu-dulu je...ala, cover abis lak Bun ni. dah tu dia tuduh aku lak ada apa-apa dengan chatters nama "jaki jipang"....hahahahah..mesti dia pon tengok akunya YM masa aku takde..aku pon tak ingat mana budak tu .nama tak tau...dari mana pon tak tau...aku borak kejap, pastu aku delete dah nama dia. kalu jumpa balik pon blom tentu aku ingat. Tak mau la mende-mende ni, banyak lagi nak buat, lagi pon ada yang "satu" dah kira ok la. jaga je elok-elok.Ada rezeki...on lah! heheh..k la, nak study lah..lama tak baca buku..

No comments: