Tuesday, March 25, 2003

Alhamdulillah, hari ni aku cergas sket daripada semalam. Semalam aku posa, pagi boleh maintain lagi tapi bila sampai pukul 4 ru aku dah tak tahan dah.Mengantuk ya rabbi!! Rasa cam nak baring je bawah meja ni. Aku balik cepat, belom pukul 5 dah blah. Sampai uma aku terus tibai tido sampai 6.30 baru solat Asar. Aku betul-betul lemah. Pukul 7.00 baru aku boleh bangun untuk mandi. Aku berbuka dengan roti bun. Itu pon dah kenyang. Disebabkan siang nya aku dah koma, malam aku paksa diri gak berjaga. Aku baca lah buku sket, qada siang punya. Kalau aku tak buat macam tu sampai bila aku takkan abis membacanya.Buku yang aku baru pinjam kat library, guna kad matrik orang lain....Introduction To Visual Basic...dengar pon dah terasa koman. Aku pernah guna software ni dulu tapi dah lama sangat. mana ingat. Dulu pon aku belajar express, jadi time mengingat pon express. Kali ni aku suka dengan buku programming yang aku baca ni, ni la pertama kali aku paham betul-betul. Aku tak miss....even satu page pon. kalau dulu aku banyak langkau dari membacanya.Dengan harapan kali ni aku bleh paham..tak sampai 100%, 80% pun dah memdaia. Aku kene bertindak pantas...cewah....banyak lagi stage dalam projek aku ni blom gerak.Sebelom kene bambu dengan supervisor atau orang-orang berkenaan, baik aku bersedia. Lagipon , boleh aku cari idea dengan imej-imej yang dah aku tak sentuh tu...Aku mati akal betul dengan imej processing ni. Rata-rata software LebView yang aku guna ni ada gak kekurangannya. Tak semua operation ada dalam tu. Dulu aku study paper projek yang lepas-lepas...mat saleh punyelah..ada satu teknik yang menarik perhatian aku..nama dia Kirsch Filter...nak sebut pon terbelit...aku cuba try ,..mmm..tak jadik..aku tak jumpa pon algorithm yang sesuai..aku ingat mende ni penemuan baru dalam pemprosesan imej sebab aku check dalam buku-buku tak wujud pon nama ni. Tapi masa aku gi meeting kat KL tu ari, Naz....akunye leader RO kata, guna teknik tu...hah! Maknanya, memang wujudlah mendealah tu...dia soh aku main-main dengan software yang aku pakai ni....aku blom try lagi. Aku ingat kalo sempat nak abiskan buku ni dalam seminggu ni.
Aku sekarang nak cari driving school. nak blajar memandu bas..eh bukan,pandu kereta. Takde ak beli keta nya, sekaar nak tau bawak je. Lagipon aku nak beli motolah...senang sikit nak ke sana ke mari. kat sini takde kenderaan awam yang lalu masuk ke rumah aku. kalau nak ke bandar yang dekat tu pon kene panggil teksi, tu pon kene cas sampai RM6. kalah naik taxi kat KL nu.kalau sekali sekala tak per...ni macam aku nak keluar-keluar ni payah.sampai aku tak terkeluar langsung.Tapi kat mana sekolah memandu tu pon aku tak tau.. nantilah nak tanya diorang yang arif tentang bandar ni...aku nak undur diri plak...study beb..cewahh!!

No comments: