Monday, February 24, 2003

Hari ni aku ada misi berat....siapkan kerja yang tak siap-siap dari zaman tuk kaduk dulu. Sebelum aku buat kerja, baik aku isi dulu blog untuk ari ni..kalau tak, musti tak sempat punye...lagipon dah banyak hari aku tinggal.

Semalam aku pergi Pulau Pinang...untuk kali kedua aku jejak kaki kat situ.Tu pon sebab aku rasa dah lama sangat aku teperap kat sini, baik kau luaskan pandangan. Aku tau, risiko ke situ...duit habis. Duit yang memang tinggal sikit ni akan menjadi semakin licin. Tapi nasib lah aku buleh dapat kawal nafsu shoping ni. Aku ikut Aznor dan Azani..teman diorang yang nak beli kasut katanya.Wah...rambang mata aku, macam aku lak yang nak beli. Tapi aku takler beli nya, kasut yang ada pon elok lagi...Kesian kat Aznor, kasut yang dia suka semua takde saiz..ala, lebih kurang macam aku lah dulu, kaki kitorang ni lebih kurang sama je.Tapi aku dapati kat sini banyak gak pilihan kasut, tapi pilihan baju tu kurang lah.So sekarang aku kalau nak beli kasut baik kat sini. kalau baju, beli je lah masa nak balik umah mak aku...beribu-ribu jenis fesyen ada..yang besar , yang ketat, yang cerut,yang ranggi...semua ada.

Masa kat sana aku mesej Lang.Dia balas pendek aje pastu terus call.Katanya dia tengah breakfast...dah nak tengahari baru nak breakfast ke..rupa-rupanya awek ada kat situ.Dia pon cakap pendek-pendek je, aku sempat lah soh dia kirim salam skali kat awek tu.Sejam lepas tu dia call balik tapi kali ni meriah tak macam sebelumnya. Rupanya baru lepas antar kak Ida.mmmm..depan kak Ida punyalah cover cakap, belakang kak Ida...mengilai pon buleh.Sebenarnya mesej yang aku antar baru-baru tu, kak Ida yang baca dulu...ada unsur-unsur jeles lah kot.Dia tak tau yang aku kasik sebab Lang letak nama aku kat phone book tu "Nanas"...ceh! Aku bukan nak kacau pon , saje jer...tak hingin aku..cukuplah sekadar berkawan. Tapi aku berbulu gak kalau orang jeles tak tentu pasal ni..dan lang pon suka bukak cerita aku depan kak Ida. manalah cik kak tu tak terasa tergugat..mm..sukati lah korang..korang yang bercinta, pandai-pandailah uruskan.jangan libatkan aku ,sudah!

Balik je petang tu , terus semayang Zohor, padahal dah pukul 4.15, pastu terus tido...sedor-sedor dah 6.30...apa lagi melompatlah aku terus semayang Asar. lepas tu terus pening kepala aku ni...Aku tersedar ada mesej kat tepon dari kakak aku kat Serdang.Dia kata umah dia masuk pencuri...abis duit dia RM2500....waa...malangnya dia, maka malang lah aku...aku baru bercita-cita nak pow dia kalau aku dah terdesak nanti..nampaknya terpaksalah aku simpan dalam ati...isk..isk..isk..takper lah, hari ni rezeki pencuri tu, mana tau esok lusa rezeki aku pulak.

Pagi ni aku makan nasi goreng, sedap...Aznor ngan nurul masak. Tapi pedas nak mampos..rasa cam nak melayang je..aku makan sket, takut memulas..nanti tak kusyuk buat kerja.Skali tu staf pejabat panggil makan, ada lebihan kuih-kuih ...maybe ada pelawat datang. Banyak giler aku makan..2 sardin roll, 1 karipap, 2 puding, secawan nescafe.....erkkkk!..So tengahari ni slamat lah duit aku, dan aku pon bleh duk lama sket kat sini.Alamak cakap pasal duit, aku terlupa yang hutang Aznor semalam aku tak bayor lagi.Ish...nasib teringat.

Bun baru contact aku, mintak nombor akaun geran projek.Dia call USM Penang, nak tau pasal elaun kami ni. Orang sana kata dah beres, tinggal Bendahari sini je. Tapi bila tanya sini, diorang kata blom ada apa-apa lagi...Waduh....kok begini dong. Kepala gue dah pusing...arghhh..nampaknya kenelah aku berjimat lagi...

No comments: