Friday, February 21, 2003

Gelabah! Dub..dab..dub..dab...jantung aku ni nak menunggu pukul 3.00 petang jap lagi. Aku ada meeting dengan ahli group untuk perkembangan kerja-kerja aku. Sebenarnya aku dah siapkan satu program yang lengkap last week. So aku betul-betul berpuas hati. Minggu ni aku cuma surf internet cari jurnal-jurnal yang bersangkutan. Nak dijadikan cerita semalam aku nak print algorithm tu, bila aku run balik...dah jadi lain. Rosak sebahagian, mana tak gelabah.Hari ni nak tunjuk, hari ni lah buat hal. Tu ari punye senang tak mau buat hal...
Aku cuba betulkan mana yang patut, tapi tak jalan...lak tu dalam aku buat ni rupanya makin memeningkan kepala...makin lama aku cuba, makin banyak mende yang sangkut...last-last aku cari Bun dalam mesengger....dia pon suggest aku buat penjelasan masa meeting.Aduhai...ni yang lomah den...aku kat meeting cuma suka angguk dan makan minum je..nak discuss ramai-ramai ni payah...banyak kepala dan mulut.Aku redha dengan apa yang berlaku nanti.
Tadi aku dapat emel Dura, katanya ada berita gempar...IJM..Institut Jurutera Malaysia tak approve kan degree kitorang..Tuihhh!! Dah le susah aku nak grad, boleh lak dia tak approve.Dura kata IJM siap list kan institut yang tak diiktiraf tu pada company-company...aiiihh..susahlah nak jadi engineer.Tak layak , cuma layak jadi assistant engineer je.Padahal, tu tahap diploma.Nasib la aku tak kerja lagi..aku pon tergerak nak terus kan blaja, buat master.Tu semua sebab aku blom sedia nak ceburi bidang tu.Aku tak pandai buat keje, kalau stakat blajar takde masalah...sebab tu aku aim nak jadi lecturer nanti. Tak pon penyelidik.Koman-koman aku kene banyak study je. Tapi sekarang aku nak cari formula untuk jadi seorang yang bijak berfikir. Cammana aa??...boleh ke aku jadi salah seorang tu??

No comments: