Lama aku tak isi apa-apa blog ni. Aku dah sibuk ....ntah la, sibuk kenape aku pon tak tau.Aku dah pindah ke rumah sewa, itu nak kemas, ini nak beli, itu nak buat...aku plak jenis yang tak ada apa-apa..nak ke sana sini pon payah..maka aku cuma menumpang kengkawan aku je kemana mereka pergi..aku ada lah ..tapi tu la..keje aku kat sini tak siap-siap. Aku dah siapkan algorithm untuk programm aku tuh, aku kasi Bun semak..mana tau ada yang tak betul.Dia kata OK..cuma ada lah yang kurang efficient..aku pon tak tau macam mana nak kasi efficient sebab aku sendiri tak efficient. Aku macam terawang-awang plak buat projek ni...rasa macam dah faham...tetiba macam lost.
Aku sekarang ni tengah kebuntuan nak guna duit. Hari-hari dalam kepala otak aku duit..duit..duit...tak sudah-sudah. Aku dah bosan dengan pengurusan kat sini...masalah elaun aku sangkut, tak boleh nak bertindak cepat untuk selesaikannya..akhirnya, aku jadi mangsa.Kelmarin aku rasa macam tensen yang amat.....last skali "dia" dapat trace yang aku ni takde duit...penat aku cover tapi last-last aku mengaku gak yang aku dah kepokaian. Tu pon ntah berapa kali aku termenangis...nak kata aku ni tak menerima takdir..aku terima..cuma aku tak tahan dugaan tu...betapa lemahnya jiwa aku ni...aku rasa kali ni ntah berapa kali aku menangis bila bercakap dengan "dia".."Dia" sesungguh nak kasi aku duit, tapi tu la...aku tak nak jadi beban dia, so aku kata biarkan je...aku takut berhutang banyak-banyak...tak terbayar...ada kang umat yang tak cium bau syurga..aku tak nak lah cam tu...tapi bersungguh dia kata dia halalkan even aku tak bayar pon..Hish...semalaman aku pikir...memang lah best tawaran dia tu tapi aku tak mau la keterlaluan. Kesian dia kerja siang malam cari duit, alih-alih..aku yang sapu...Tapi start semalam aku rasa memang aku perlukan "dia" dan duit-duit nya tu...aku baru pindah, dengan takde duit ni aku sekadar beli apa yang patut...almari plastik, sekeping tilam nipis, 2 bijik bantal,dan baldi...tu pon dah berapa...skali tu bilik takde kipas...aku ingat nak beli tunggu duit masuk...skali malam tu..punye lah aku kepanasan, bila bukak tingkap malam-malam...segala makhluk masuk.Yang belalangnya, nyamuk lagi...ishhhhh...alih-alih aku tido kat lantai simen tu....lena sampai ke pagi. Aku beli dah kipas..tu yang habisnya duit..aku simpan sket untuk makan. Bab makan aku tak leh tolak...Alamak aiii,aku tak semyang zohor lagi..padahal keje aku belambak..k la..biarlah aku mengadap tuhan dulu, mintak ketenangan akal pikiran yang celaru....
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment