Juadah berbuka petang td dibuat sekadar tgk apa ingredients yg ada kt dlm petiais. Memang da siap2 potong2 sotong tu dr awal, supaya balik dr lab tak kecoh2 nak prepare. Terfikir sotong goreng tepung sbb tengok gambar ada org kat Chiba wat tu utk berbuka (dia letak kt fb). Terliur plak saya. Lantas aku sempat mencari resepi sebelum pulang ke rumah. Macam biasa, aku oter resepi tu, tambah serbuk kari dlm adunan tepung untuk menggoreng. Nak kasik pedas. Untuk melengkapkan juadah ni, paling cepat mende nak masak ialah bende yg rebus2 -tinggal ni. Apa lg aku terpikir tomyam sayur. Memandangkan dah lama sgt tk buat tomyam, maka aku cube buat. Hmm...x berapa sedap, aku pon tk tau kenapa aku x suka tomyam skrg ni. Aku gune perencah yg glemer tu..tp still x sedap mcm aku mkn 3 tahun lepas....nape yek? ke aku da bertukar selera plak. Ok, ni la hasilnya dari dapur aku yg tak seberapa..
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment