Sekejap saje dah May, lps tu Jun July and so on. Dah dua tiga hari ni dengar org sebut2..."ibu...emak...mama...umi.." Kat radio malaysia, dah mcm2 ucapan aku dengar. Tetibe teringat kat mak. Apa la kabar dia agaknya..*ni kes belom call lagi..esok bru nak call. Since hari Khamis, aku da plan nak bg something kat mak. Time tu belum tau lg yg Mother's Day dlm minggu ni. Kebetulan. Tergerak nak carikan mak sepasang kasut yg comfort memandangkan kaki nye da sakit2. I think that is the best gift at this time. Lalu..aku menghabiskan masa hari Khamis membelek kasut kat kedai2. As usual, kasutlah benda paling susah nak cr kat sini. Bukan takde org jual kasut...ada, byk, mcm2 fesyen, cumenya size takde. Almaklumlah, aku dan keturunan aku ni kaki besor2...apala sgt kaki org jepun ni...umpama kaki aku ms darjah 6. Senang kata, barang bersaiz mmg susah nak cri kat sini. Tapi demi mak..aku geledah gak sume kasut kat kedai2 tu..bukan 1 kedai..tp berkedai-kedai. Memang tak jumpa, sampai lah ke hari ini.
Tadi aku pegi lagi, kali ni gi kat tempat besar sket..yg byk pilihan. Masuk2 je..seronok tgk promotion sempena hari ibu. Meriah dgn bunga2..mcm2 la pakej2 yg ditawarkan. Gift set yg pelbagai, yg sweet2 ni. Aku cari kasut...puas round...adalah 5x kot..dr kol 3 sampai 6. Huh..lama, tp xde yg sesuai. Da jumpa saiz sesuai...material lak tk kene..kulit babi. Uh..tensen..last2 aku gi tgk purse. Hmm..aku tau mak aku byk org bagi2 beg, purse...takpon purse dlu2 dia simpan elok lagi. Maka aku usahakan cr purse yg anggun...hahaha...yg menepati syarat2 aku spt 1. ckup bajet, 2. something useful , 3. sweet/cute. Bila masuk bab purse, mslhnya bukan lah size..tp "rege" atau harga. Tgk purse cam plastik je..ala2 PS nye..tp harga mak aiii..bole beli 3 psg kasut. itu pon lepas discount. Lama gak la membelek..rasanya asik muka aku je yg dok tawaf kt situ. Finally dpt satu yg di dlm lingkungan syarat2 td. err...tak tau la kalau korg rasa tak menepati syarat ke-3 tu..well..i have not so many choices. Then, aku nak lengkapkan lg set present ni..nak kasi cute...ternampak sapu tangan. Well, org sini suka pakai ...so byk sapu tgn yg berdesign2 dan juga yg branded...harga..hmmm...ikut brand, material, design..tp sng kata..kalau kt mesia org jual mcm tu..aku taknak beli. Disebabkan nak buat barang kali ini istimewa, ketepikan semua tanggapan tu. Aku belek2 lama...last2 tak beli. Sebabnya bila pikir balik...memang mak aku pakai sapu tangan..tp kalau dah terlalu cantik..mesti dia akan simpan wat pekasam. X pon, dia guna...bawak gi "rewang"...lap2 air sirap tumpah, takpon sambal terpercik...then sapu tangan yg sgt cantik dan anggun tu akan jd sgt hodoh dan mak aku susah nk cuci...then kecewa. Akhirnya terperap kat rak baju....jd buruk. Hah..panjang tak aku pikir ni td? Akhirnya aku decide...pegi balik kedai yg aku da pegi 2-3x sebelom tu...aku cari sapu tangan yg betul2 berguna...yg sgt sesuai utk mak aku, disamping...ada "trademark" aku kat situ...so..sila rujuk rajah di bawah;
Tadi aku pegi lagi, kali ni gi kat tempat besar sket..yg byk pilihan. Masuk2 je..seronok tgk promotion sempena hari ibu. Meriah dgn bunga2..mcm2 la pakej2 yg ditawarkan. Gift set yg pelbagai, yg sweet2 ni. Aku cari kasut...puas round...adalah 5x kot..dr kol 3 sampai 6. Huh..lama, tp xde yg sesuai. Da jumpa saiz sesuai...material lak tk kene..kulit babi. Uh..tensen..last2 aku gi tgk purse. Hmm..aku tau mak aku byk org bagi2 beg, purse...takpon purse dlu2 dia simpan elok lagi. Maka aku usahakan cr purse yg anggun...hahaha...yg menepati syarat2 aku spt 1. ckup bajet, 2. something useful , 3. sweet/cute. Bila masuk bab purse, mslhnya bukan lah size..tp "rege" atau harga. Tgk purse cam plastik je..ala2 PS nye..tp harga mak aiii..bole beli 3 psg kasut. itu pon lepas discount. Lama gak la membelek..rasanya asik muka aku je yg dok tawaf kt situ. Finally dpt satu yg di dlm lingkungan syarat2 td. err...tak tau la kalau korg rasa tak menepati syarat ke-3 tu..well..i have not so many choices. Then, aku nak lengkapkan lg set present ni..nak kasi cute...ternampak sapu tangan. Well, org sini suka pakai ...so byk sapu tgn yg berdesign2 dan juga yg branded...harga..hmmm...ikut brand, material, design..tp sng kata..kalau kt mesia org jual mcm tu..aku taknak beli. Disebabkan nak buat barang kali ini istimewa, ketepikan semua tanggapan tu. Aku belek2 lama...last2 tak beli. Sebabnya bila pikir balik...memang mak aku pakai sapu tangan..tp kalau dah terlalu cantik..mesti dia akan simpan wat pekasam. X pon, dia guna...bawak gi "rewang"...lap2 air sirap tumpah, takpon sambal terpercik...then sapu tangan yg sgt cantik dan anggun tu akan jd sgt hodoh dan mak aku susah nk cuci...then kecewa. Akhirnya terperap kat rak baju....jd buruk. Hah..panjang tak aku pikir ni td? Akhirnya aku decide...pegi balik kedai yg aku da pegi 2-3x sebelom tu...aku cari sapu tangan yg betul2 berguna...yg sgt sesuai utk mak aku, disamping...ada "trademark" aku kat situ...so..sila rujuk rajah di bawah;
Akhir sekali, kad ucapan. Kad ni pon free...emm..utk pengetahuan, mak aku tak pandai baca tulisan kanji/jepon. Maka aku tulis ucapan aku kat situ. Aku ni tak pandai nak men-"zahir" kan pada org yg tersayang...hanya reti men-"batin" kan...err..maksud aku, semuanya lahir dlm hati dan kalau terluah pon hanyalah doa2. Jadi cukuplah ucapan ringkas itu utk mak aku baca. Kalau panjang2 pon kesian dia susah nak baca plus tulisan tgn pon macam cacing...Yg tulisan english kat paper bag tu pon aku rasa mak aku tak paham gak..but dont worry..ada ramai translator kt umah tu yg bleh tolong mak aku hehehe..sbb tu aku tk perlukan kata2 yg byk..yg penting dia faham apa yg aku nk sampaikan.~ Kepada emak, semoga dia sihat sejahtera dan bahagia. Syukur aku ada emak. Aku harap Allah sampaikan rasa sayang ni pada dia melalui 6th sense mak aku hehehe... To all my sisters, my friends who are now have daughters/sons, I wish u all Happy Mother's Day. To my friends who are not a mummy yet, don't worry...I wish and pray that you and me can become a great mother soon ;)
4 comments:
cerita berbaur lawak pada permulaan ada berbaur syahdu diakhirnya.aku suka tang ni (...umpama size kaki aku ms darjah 6..hahaha)
haippp....kaki miss universe mmg mcm tu ;P
Ingatkn nk cter sal research mula2. Haha. Hadiah utk saya x da ke
yazid, apa kelas citer pasal kenkyu kat sini...cukupla kenkyu kat lab yg bosan tuh.erk, hadiah? kan da bg aritu..ekekek..awak la kene bg hadiah ke akak plak..jgn lupa KLIA next year ;p
Post a Comment