Pening kepala seharian ni, maybe sbb terlebih tido ..dekat 9 jam. Tak boleh nk buat apa2, tu yg taip blog. Ada cerita nak dikongsi, semalam Jumaat, maulidur Rasul...hari yg baik, Jumaat pulak tu penuh rahmat. Aku sedar Maulidur Rasul bila bukak radio pagi2 tu, dahsyat kan aku nih? Dua minggu ni agak banyak kerja, plus lab skrg semua org sibuk memandangkan masing2 tengah pulun untuk presentation thesis Master dgn undergraduate. Kira semalam tu hari last presentation, dorg kira merdeka lah. Aku plak smlm baru siap satu keje , baru submit ke SV. Nak dijadikan cerita, 5 minit lepas aku bg keje tu, dia panggil gi ofis dia. Sampai kat ofis ..dia hulur satu bungkusan envelop besar. Bungkusan tu ditujukan untuk aku, guna alamat universiti. Aku tak pernah guna alamat uni, hairan. SV aku kata tu dari secretariate conference yg aku pegi awal bulan hari tu. Lagi aku hairan, sbb semua aku dah amik, CD, buku abstrak. Kemudian SV kata cuba bukak , tengok apa bende..Dia pun "hang" gitu. Aku pun bukak...dlm tu mcm tempat skroll..tp bukan yg gulung..yg A4 size..kaler merah hati..aku kata, maybe sijil kot. Standard kalau kat Malaysia kadang2 dpt sijil, best sket. Bila aku bukak..aku cume pandang sekilas....sbb betul tekaan aku sijil. Tapi tetiba SV aku terjerit sikit.."Wowww!!" then..."Young Author Award!! Congratulation!" . Uyaiii...aku pun terkejut..aku tgk balik , betul. EEiiii....Aku angguk2 tak henti...sambil tersengih mcm kerang busuk gitu...dengan happy nya rasa nak melompat pun ada. Aku naik ke lab..aku sengih....naik beskal tu pun aku sengih...aku rasa sepanjang hayat aku kat sini, nilah 1st time aku naik beskal sambil tersengih..ngeh3x...Alhamdulillah 3x, syukur Allah mendengar doa-doa aku. Aku sempat jugak berterima kasih pada SV, sbb dia jugak yg tolong betulkan paper tu...dia lah yg check sebutir2 sampai jarak antara charachter dgn character pun dia boleh perasan. (kalau guna OS japan, bila tulis romaji kadang2 aku tertekan key hiragana or katakana..so space utk hiragana dgn romaji berbeza..tgk dgn mata kasar mmg tak nampak...tapi aku hairan macam mana dia boleh detect!). Sebenarnya paper tu takde la apa sgt, kalau aku hantar conference di Malaysia, gerenti...aku tak dpt punye...nak dibandingkan BI org Malaysia yg aku kira da sama level dgn Mat saleh. Walaupun ini cuma hal kecil, kejayaan yg sgtlah ciput...tapi aku rasa impact nye BESAR untuk aku. Sekurang2 nya semangat aku naik sikit kali ni. Selama ni aku rasa research aku tak macam org lain yg semuanya gempak2...terasa kerdil sungguh! Mudah2 an, segenggam semangat yg baru ada ni, boleh membuatkan diri aku berfikir lebih jauh...dan bekerja dgn lebih gigih! Gambarimasu!!
Student life BW
13 years ago
8 comments:
Waaah... Congratulation!!! Tahniah22222.... Alhamdulillah.. pembakar semangat tu. Kumpul lagi byk2 award tau!! chaiyok2!!
mekasih2, mudah2 an..boleh boost mind yg selow melow ni
omedatou geng..congaratulation..tahniah..
woweee...
beb, tahniah!!!! tumpang hepi.. frame sijil tu nnt :)
akak...spttnya akak amik gmbr sijil tue..tampal kat sini...nk jugak kitaorg nengok :D
arigatou gozaimashita patung, noi, fizz.....segan lak pulak aku hihihi
TAHNIAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH....100000000X...
wee....byknya tu...tu Giga byte ke Tera byte nye tah niah..anyway, mekasih byk2 sama2 kasik smgt yg dulu semput2 hihihi
Post a Comment