Stinky. Hmm...topik yg aku nak ketengahkan hari ni. Siapa yg busuk? Apa yg busuk? Apa yg berbau ni? Dah tentu bukan aku..off course! Ok, aku mulakan dengan....maybe korang da tau sekarang dah musim bunga di Jepun. Dah tak sejuk2 gigil mcm dulu. Everyone here are happy when spring is come. Termasuklah aku. Tapi aku suke sebab ada bunga. Aku suke winter, walaupun susah nak mandi pagi, susah nak amik wuduk tapi keadaan sejuk nyaman tu sgt seronok bila kita berada di dalam futon (comforter) dan selimut tebal. Tak ada yg enak selain itu heheh.. Aku sgt gembira bila tidur aku lena. Kadang2 kan, susah nk bangun pagi sbb sejuk...tp terpaksala bangunkan..aku akan balut badan aku dgn selimut pastu gi dapur jerang air ke..perangat kan makanan smlm utk wat bento..heheh..tak senonoh kan..tp itulah realiti yg mengasyikkan. Ok berbalik dgn topik busuk td (cane aku leh melalut td?) ..disebabkan pertukaran musim ini, maka bau pun turut bertukar. Kalau sejuk bau2 fresh..bila panas ni ada mcm2 bau. Antaranya, bau peluh, bau nafas, bau badan, bau stokin dan yg tak tahan bau selimut!! Selimut sapa? Arghhh..ni yg aku nk citer ni..
Sekarang ni kat dalam lab aku dah mula panas, biasalah..lab ni terkedap. Meja aku lak tengah2, so tak dpt pengudaraan yg baik. Aircond lak...kuat mcm angin puss-puss je..kuat lg orang sendawa. Pulak tu..bila ramai2 dalam lab, mula la mcm2 bau...kalau takat bau nafas ke badan ke..takleh nk ckp la. Sebelum ni sejuk, zarah2 bau tu tak sempat nk bergerak..dah freeze..skrg ni..merebak sakan la. Buat aku lemas...sesak..pastu dorg ni plak..pakat pakai stokin yg baunye..nauzubillah hapak nya! Satu hari yg aku tak tahan...ada sorang ni mengenakan singlet..baju tadek lengan. Tak salah...tapi bulu ketiak cam hutan...adoiii...makk...anak mu kegelian di sini.. Aku tak terkatalah. Ditambah pulak tadi..tengah aku khusyuk study menyelesaikan masalah matematik..tiba2 ada satu bau yg sgt busuk bergerak2 menekan lubang idung aku..aku mencari dari mana..kaki sapa kah ini? Bila kusedari..bukan kaki, bukan stokin..tp selimut. Bdk ni dtg bwk selimut..tp bau nye sama mcm stokin. Ya Allah, bolehke manusia hidup bwh selimut? Hidu, cium selimut busuk? Aku penah ada bantal busuk..tp..bukan mcm ni bau nye..aku pasti.. bau selimut tu mcm bau stokin busuk .. huhuhu..weekend ni nak beli air freshener..aku nk beli letak kt meja, pastu nk bli yg sembur2! Aku tak tahan...
Sekarang ni kat dalam lab aku dah mula panas, biasalah..lab ni terkedap. Meja aku lak tengah2, so tak dpt pengudaraan yg baik. Aircond lak...kuat mcm angin puss-puss je..kuat lg orang sendawa. Pulak tu..bila ramai2 dalam lab, mula la mcm2 bau...kalau takat bau nafas ke badan ke..takleh nk ckp la. Sebelum ni sejuk, zarah2 bau tu tak sempat nk bergerak..dah freeze..skrg ni..merebak sakan la. Buat aku lemas...sesak..pastu dorg ni plak..pakat pakai stokin yg baunye..nauzubillah hapak nya! Satu hari yg aku tak tahan...ada sorang ni mengenakan singlet..baju tadek lengan. Tak salah...tapi bulu ketiak cam hutan...adoiii...makk...anak mu kegelian di sini.. Aku tak terkatalah. Ditambah pulak tadi..tengah aku khusyuk study menyelesaikan masalah matematik..tiba2 ada satu bau yg sgt busuk bergerak2 menekan lubang idung aku..aku mencari dari mana..kaki sapa kah ini? Bila kusedari..bukan kaki, bukan stokin..tp selimut. Bdk ni dtg bwk selimut..tp bau nye sama mcm stokin. Ya Allah, bolehke manusia hidup bwh selimut? Hidu, cium selimut busuk? Aku penah ada bantal busuk..tp..bukan mcm ni bau nye..aku pasti.. bau selimut tu mcm bau stokin busuk .. huhuhu..weekend ni nak beli air freshener..aku nk beli letak kt meja, pastu nk bli yg sembur2! Aku tak tahan...
3 comments:
hahaha... busuk selimut hahahahahah
perang dgn bau busuk...hahahah
salam ziarah..dtg dr blog kak fizz
Post a Comment