
Semalam seharian aku bertungkus lumus pack barang2 yg nak dipos ke Jepun. Dari segala2nya, buku+computer accesories+kasut2+makanan. Aku dah pack siap2 dalam 4 kotak yg aku memang beli khas untuk pos. (ada jual kat post office). Bila tiba masa aku sampai post office, org yg bertugas ni marah2 aku....banyak lak songeh nye..kata kotak yg aku isi tu bergegar2..berbunyik...tak padat. Dia tak nak terima. Marahnya aku masa tu, dah la aku tunggu lama. Sebenarnya org yg layan aku mula2 tu sorang makcik ni...pastu dia lak menghilang menyebabkan aku terpaksa queue semula, sedangkan aku lah orang pertama yg ada kat kaunter tu. Aku tanya perempuan yg aku berurusan tu..pasal apa takleh nak amik kotak tu...dia jawab "sebab berbunyik..nnt org yg shipping ni marah kalau berbunyik!" . Argghh...tak pakai akal tul minah tu jawab..aku pun balas "Eii..tak logik langsung!" sambil aku amik balik kotak2 aku yg seberat 12kg & 7 kg & 7kg tu. Cuma 1 kotak je diterima.Kotak tu aku nak pos by sea...for sure la naik kapal kan..sebelum masuk kapal..mesti dok dalam kontena ke apa2 ke..pemandu kapal laut tu duduk sebelah kotak2 ke? Sampai mengganggu telinga dia? Eii..kut nak bagi alasan..bgla yg berilmiah dan masuk akal.

Lepas tu aku terus balik umah dan bukak balik semua kotak2 tu. Dan aku sumbat2 semua dengan surat khabar. Bila aku cek...penuh dah..cume ada tin2 makanan yg berlaga. Petang tu jugak aku pos. Tapi org lain lak jaga kaunter, dan urusan sangat lah lancar... takde pulak org tu gegar2kan kotak aku ke..goncang2 ke yg macam perempuan tu buat. Huh...dengan rasa leganya aku ucapkan terima kasih kat brader yg uruskan tuh. Kat minah tu...huh..jangan harap la...sengal ada lah!
No comments:
Post a Comment