Monday, August 18, 2008

Ada kawan ajak jumpa. Aku cadangkan ke midvalley, sebab ni je tempat yg aku boleh sampai cepat. Aku sampai tepat pd waktunya, rupanya kwn aku da lapar. Kesian dia. Terus cari makan, tp kene beratur panjang. Kat mana2 pun sama. Org punyelah ramai, hari minggu lah katakan. Sepanjang makan kami berborak, macam2…kami mcm dah lama kenal. Aku selesa berborak mcm tu…aku segan jugak..tp buat2 tak segan…dia pun lawak, dengan gayanya yg selamba..sesekali menyakat waiters yg amik order. Lepas makan, mula berjalan, masuk kedai sini…kedai sana..naik atas..turun bawah..pusing2 sampai letih. Last sekali dia ajak masuk jusco…dia mcm nak cari sesuatu. Aku ikut je…mula2 heran jugak..sbb kami masuk area kanak2…aku fikir apa la yg dia nak cari…tiba2 dari jauh aku dah nampak display..model robot & patung animasi Kerero. Sapa yg biasa tgk citer katun kat astro, sure kenal watak tu. Aku first time jumpa, comel. Ada mcm2 gaya…yg tak tahan nya, gaya katak hijau tu dengan rambut afro. Huh…very cute! Aku tgk dia asyik memilih..ada diskaun lagi, nampak mmg dia nak sungguh. Lepas tu dia ckp “mcm nak amik semua la..” aku ingat main2..rupanya betul.Dia grab 5 kotak model katak hijau yg mcm2 gaya….dan terus bayar. Dia nampak happy…bahagia je..puas ati agaknya. Keluar dari kedai tu..kami pun berpecah ke arah haluan masing2..aku terus menuju ke komuter. Nasib aku baik..turun je kat platform tu train pun sampai. Tapi dia kene tunggu teksi lama. Heheh…kesian dia. Hopefully dia seronok jalan2 kat midvalley ni..dapat kerero lak tu. Hopefully kami boleh jumpa lagi di lain masa. Dah naik train…aku terkenang lak kat kerero tu. Tu la, apsal aku tak bli tadi? Aku rasa aku dah terberkenan la kat kerero rambut afro tuh..aku nak pi cari la balik. Letak kat meja, sure cute kan!

No comments: