
16/8/08, tiada apa2 bagi aku akan tarikh ini. Kali ni mak buat kenduri kesyukuran untuk anak saudara yg baru Nazrul. Kenduri kali ni mak aku tak sibuk2 nak masak. Setakat buat kuih dua 3 jenis dan masak lauk untuk kami makan adik-beradik. Semua berkumpul, kecuali abg yg tak dapat nak join. Keadaan nya tak mengizinkan. Petang sabtu salah sorg kakak baru sampai, dah lama tak jumpa dia especially 2 org anak daranya yg da besar. Tengah aku sibuk nak makan, abg ipar bertanya “mana nya? Kata ogos, ni dah ogos” Aku berfikir kejap, apa yg dimaksudkan…oowhh..aku paham. Aku cume jawab “tak de dah…malas!” Jwpn paling mudah yg terkandung seribu makna. Dia gelak je. Nak tau apa maksudnya tu? Sebenarnya 16 & 17/8 ni tarikh yg pernah keluarga aku tetapkan untuk kenduri kahwin aku. Aku pun tak perasan sampaila dia tegur. Heh…nak kenduri lain jd kenduri kesyukuran pulak ye. Takpe..kenduri jugak
kan. Dah setahun berlalu…cepat je aku rasa. Itulah namanya kuasa Tuhan, sebaik mana manusia merancang, dan selagi ia tidak diizinkan oleh-Nya, maka ianya takkan berlaku.
No comments:
Post a Comment