Friday, June 17, 2005

Semalam ada orang buat appointment dengan aku. Si An, ejen insurans. Kebetulan semalam, aku free (tak lah free sgt, belambak keje tak siap) aku mintak dia datang kat bilik je. Lagipun Jida ada..rupanya dia datang dengan 'mentor' dia, Kak Zah. Huh, dua-dua orang ni becok..ramah tamah. Seronok la dengar dorang terangkan pasal polisi insuran dorang. Aku tak plan pun nak beli, tapi sebab cik An ni dah banyak kali tanya, aku tanya Jida, Jida kata ok, so kitorang pun sign la borang tu.Masa nak bayar lak, kitorang takde cash, so kenela gi withdraw duit kat ATM. Kira2, jauh la jugak dari opis kitorang, tapi takpe, sebab Kak Zah yg beriya sangat ajak lunch. Kalau kat belah2 opis aku ni, memanglah takde tempat makan tengahari yang sedap. Kalau ada pun, lalat penuh semeja, macam join makan pulak. So aku n Jida pun gi la kat J. Gdg. Ada satu kedai ni, macam ramai...huh..best rupanya, banyak betul lauk2 dia. Ada ikan patin masak tempoyak. Aku amikla seketul, dengan sayur rebung masak lemak + sambal tempoyak+sambal belacan. Waa...syok betul, lama la tak makan nasik lauk tengahari macam ni. Selalu asik tibai bihun goreng, nasi dagang je pagi2 tuh. Memang kenyang la kitorang makan..orang belanja lak tu..best la. Lepas tu kitorang gi amik duit, dan terus bayar kat Kak Zah..Sementara tu, si An ni, adalah tanya2 pasal si Jeno ...tanya aku selalu contact ke? Eh..mestila..biarpun tak selalu..tapi ada lah. Dia kabor, nak balik Ipoh bulan depan. Aku kata, alang2 balik jumpalah Jeno. Dia ada gak plan mcm tu, tapi takde no tepon. So aku pun bagi lah...aku rasa dia baik. Boleh la jadi kawan. Lepas tu kitorang pun bersurai dan terus balik ke opis, sambung wat keje....Sekian.

No comments: