Masalah intenet connection lagi. Tak sudah2, sejak duduk sini tak pernah rasa senang nak surf internet. Ade je yang melambatkan. Semalam seharian aku try guna intenet..aku tunggu sampai petang langsung tak dapat. Banyak emel2 aku yg dulu2 aku send tak sampai,return balik kat aku. Ni aku try juga proxy, biar pun lambat, asalkan ada.
Aku excited nak cerita pasal weekend lepas. Kawan lama aku yg paling aku sayang dan hormati..(aku anggap dah macam kakak sendiri) Kak Ita, turun Kuantan dengan famili nya (husband, anak, adik2). Kami jumpa kat Giant...tempat paling senang nak parking kereta. Kak Ita dari Pekan, kampung mak mertuanya. Dah lama kami plan nak jumpa, sejak aku mula kerja kat sini lagi. Dah lebih 3 tahun tak jumpa, sejak kami grad tahun 2002. Yang paling seronok, sebab nak jumpa anaknya, Erin. Cute, muka mcm bapaknya, tapi hari tu dia sangat pemalu. Tak mo bercakap pun, asik melekat kat ayahnya. Pandang muka aku pun tak mo..ishh..geram, rasa nak tangkap, picit2 je budak tuh. Kalau dia tau..masa dia ada dalam perut lagi..dia "jumpa" aku. Masa Kak Ita mengandungkan dia, kami serumah. Dari perut kempis, sampailah kembong...aku tengok. Cuma masa dia 'keluar', aku tak pegi melawat. Sampailah hari ni. Kak Ita sama mcm dulu...kurus, kecik..ingatkan lepas ada anak ni, berisilah sikit. Rupanya. Masa nak balik tu, aku beli beberapa keping coklat kat Guardian tepi tuh. Isi dalam plastik Guardian...masa dah nak berpisah tu, aku hulur tangan nak salam, Erin dah nangis2..panjat2 ayah dia(tu kalau anak sedara aku, lama dah aku tangkap!)Bila aku tunjuk beg plastik berisi coklat tu pun dia tak mau amik..sampai lah aku kata.."Ni cokelat...nak tak?" Baru dia tak nangis, dia amik beg plastik tu...then, baru lah nak salam aku.oooooo...dengar "coklat" baru dia nak...patutnya dari mula jumpa lagi aku dah umpan dengan coklat tu..mesti dia nak dekat dgn aku..teknik mengambil hati kanak-kanak ni. Takpelah, aku dah tau cara2 nak memikat ati Erin, lepas ni kalau aku nak bertandang ke rumah Kak Ita kat Subang, aku mesti bawak coklat!
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment