Thursday, June 02, 2005

Lama tak blog, tak sempat. Baru hari ni bukak blog sendiri, tengok macam tu jugak isinya tak berubah2.Sejak balik dari cuti viva aritu, banyak dah berubah kat sini. Especially rumah sewa aku tuh. Dah ada sorang housemate baru, dan sorang lagi junior. Masa mula2 tu adalah perselisihan paham skit.Ntahla, bila sekarang ni aku rasa tak seronok mcm dlu..Housemate yg lama pun macam tu je..kadang2 kitorg bercakap cuma kat rumah. Kalau kat pejabat pun banyak senyap, walaupun bilik sebelah2. Aku yg jenis suka berborak ni kadang2 rasa tensen jugak kalau hari2 macam ni. Tapi biasalah, kalau da tensen2 tu, abis je keje, aku merayap ke bandar. Tak kisah lah, janji aku tak memikir. Aku cuma pikir, kalau keje ni tak sama mcm belajar dlu, makan sama, gi kuliah sama, jalan2 sama. Sekarang ni semua dah ada haluan masing2...so, menyendiri lebih baik agak nya! Hari ni aku dah dpt jadual semester depan. Huh, padat, mampat!ada 3 hari kelas aku sampai petang, dan yg satu hari tu..sampai pukul tujuh! Ni ada yg gi keje lambat ..silap2 pukul 9 baru aku datang keje.
Malam lepas aku dapat satu mesej dari no yg aku tak kenal. Sebenarnya, dari sebelum2 ni dah ada. Cuma malam semalam, aku call balik org tu, rupanya kawan lama aku masa kat Johor dulu..Che Ah. Dia ni x-roomate aku. Huh, rindu giler..dengar je suara dia..aku dah excited. Dia jemput aku gi kenduri rumah dia. Dia nak kawen. Bila sembang2, rupanya, semua geng2 aku masa kat Ittho dah bernak pinak. Ada yg masuk tiga anak pun ada. Waa...bahagia nampaknya semua orang. Lepas ni dah takde perkara yg nak dipikirkan, cuma uruskan hal family dan kerjaya. Kira dorang dah lepas satu tahap genting. Aku jelah yg belum nak tempoh tahap tu.Bila? Aku sendri pun tak tau. Ntah ada ntah tidak. Kalau ada aku gembira, kalau takde aku redha. Sekarang aku tak pikir dah hal2 ni, sebab nanti buat aku sedih je. Baik aku teruskan aje keje...
Semalam gak, kawan aku x-Ittho, Dura datang sini. Ada interview. Hopefully dia dapat, boleh la meriahkan suasana kat sini. Tapi semalam gak katanya, dia dah dapat kerja kat tempat lain. Tengah dipertimbangkan. Tak kisahlah, janji dia dapat kerja juga.
Aku nak gi breakfast plak..aku tapau roti dari rumah. Cicah instant mushroom sup. Jadi lah kan...

No comments: