Kelas pertama untuk hari ini. Perasaan? Cuak. Sebab kenapa cuak? Sebab aku sendiri dah banyak lupa subjek yg nak diajar ni. 3 minggu aku buat preparation, sekadar meringkaskan nota untuk semua chapter. 2 hari aku study dan buat semua latihan untuk first chapter ni. Terasa macam aku pulak yg nak kene amik peksa. Rupanya nak ajor orang lagi payah dari kita yg nak amik peksa sendri.
Kelas start pukul 11, belum pun waktunya, dah ada student call. Huh, excited lak dorg nak gi kelas. Ok lah tu. Sampai2 je ke DK, org dalam DK tu tak keluar lagi. So aku pun berdirilah bersama2 dgn student2 tu. Dari pemerhatian aku...adalah 2, 3 org pengajar yg lain. Kalau org lain tengok, maybe nampak aku ni salah sorg student yg nak pi belajar. Aku dtg dengan cuma dengan beg galas...pengajar yg lain dgn gaya yg tersendiri. Aku tak selesa nak bergaya...dgn kedudukan kelas yg jauh, dan terpaksa membawa beban lebih kurang 3kg setiap kali dtg ke kelas. tu tak masuk pen marker, white board eraser, nota dan ntah apa2 lagi. Tak sanggup la aku nak bergaya tapi peluh dah meleleh sebelum kelas bermula. Lagipun notebook+carying case tu dah boleh menyengetkan bahu. So, tadi aku sumbat sumer dlm beg, abis citer!
Dalam kelas tadi ramai yg rajin mengangguk (tanda faham). Tapi aku tau, angguk tu bukan ikhlas. Aku pun pernah rasa jadi student, jadi aku paham maksud anggukan tu. Student tak ramai, so senang nak control. Aku berharap sgt , apa ilmu yg aku sampaikan dpt dorg fahami. Dan sebelum tamat kelas, aku "hadiahkan" dorg dgn soalan2/latihan.
Aku nak solat, dan lepas ni nak study chapter 2 plak.
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment