Isnin, dah mula keje balik. Baru je rasa macam hari Jumaat. Dah le ari Sabtu kene datang keje, so tak rasa bila cuti hari ahad tu. Hari Sabtu lepas, aku dgn housemate aku gi joging kat taman gelora. Memang la ramai, sebab cuti sekolah, masing2 datang joging bawak satu famili. Meriah sungguh. Aku tak le joging sangat, setakat 50 langkah, pastu jalan kaki je...pastu joging sket2..50 langkah. Yang banyak nya jalan je. Dekat 4 kali pusingan tu aku lebih banyak jalan je. Memner aku tuh, dah joging 2 round lagi. Lepas berpeluh sakan aku gi telok cempedak pulak....lepak2, sementara tunggu magrib, pekena angin laut....(boleh keringkan baju/peluh). Masuk waktu gi tukar baju siap2 dan semayang. Pastu kami ke benteng pulak. Saje jalan2 di malam minggu, takde nak wat pe kat rumah, baik berjalan. Malam tu ramai orang memancing, boleh kata, panjang2 lah joran dorg ni.Aku pun heran, kenapala malam ni lain macam, ramai sangat yg memancing, sampaikan berderet2 jorang kat pagar benteng tu. Rupanya ada pertandingan memancing. Aku tak nampakla mana2 peserta yg dapat ikan besar2. Yang aku nampak, ikan besar tapak tangan kanak2 dengan ikan macam ular..(belut kot). Malam tu benteng nampak cantik. Release sket lepak2 cam gitu. Lepas tu baru kitorg makan kat gerai kat situ. Dah dekat 10 malam kitorang pun balik umah..
Ahad plak, pagi2 lagi aku dah bangun, pastu gi kedai beli ayam. Hehhee..dah lama tak masak2..so aritu aku masak special. Nasi beriyani ayam, ayam madu dengan acar. Hehehe..So satu hari lah aku belasah nasi beriyani..malam pun mengadap nasi tu. Kenyang giler..(sia2 la joging semalam). Tngahari tu aku ke bandar, masuk shoping kompleks, saja..cuci mata. Cuci mata pun duit aku abis..tiba2 aku terberkenan kat satu tshirt ni. Aku beli satu..Petang baru aku balik umah.
Arini plak, aku tak tau nak buat apa, walaupun aku dah diberitahu akan mengajar fizik diploma untuk semester pendek, tapi dalam kepala otak aku ni masih kosong. Aku tak tau nak cari buku mana, apa bab yang nak diajar. So ..aku nak cek apa2 yg patut lah lepas ni..
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment