Ini entah kali ke berapa aku cuba nak update bog. Tapi aku tak buleh nak bukak Blogger dashboard ni. Banyak perkara yang aku nak isi memandangkan kobosanan menatap kerja harian aku diperingkat serius. Tapi bukan macam hari ni. Aku bersemangat nak mai school wat keje, tapi aku tak bawak paper2 yang aku dah karang kat rumah. Ini semua gara2 nak isi minyak kereta pagi tadi sampai aku terlupa.
Kenapa aku bersemangat hari ini? Sebab aku tak buat kerja dah 3 hari. Huh...kalau la ari2 macam ni, sampai bila pon aku takkan tamat belajar kat sini. Semalam ikut K. Emi jalan2 melawat kawan dekat SP. Sambil tu shoping2...dalam perjalanan balik, hujan renyai2....tak lama lepas tu cerah balik. Tiba2 aku nampak pelangi....separuh je...walaupon separuh, tetap cantik..berlatar belakangkan sawah padi. Macam tengok dalam gambar ajer..tiba2 aku terpikir, aku tak penah tengok pelangi yang panjang..maksud aku, cukup panjang berbentuk hemisfera yang macam selalu kanak2 lukis.....yang selalu org bayangkan bentuk pelangi. Tak lama lepas tu aku nampak dihujung satu kawasan ada lagi separuh pelangi...dan lama kelamaan pelangi tu jd lengkap..waaaa...kagum nya..besar sgt pelangi tu....jelas dan yang menariknya, ada lagi pelangi yg kedua terjadi disebalik pelangi yang pertama. Ini la pertama kali aku tengok pelangi yang besar dan sama macam dalam buku cerita kanak2.Aku suruh K.Emi perlahan kan kereta, sebab aku sibuk nak ambik gambar. Tak tau la jadi ke tak sebab kamera aku yg aku guna biasa je, pakai filem, bukan digital dan takde fokus. Aku harap sgt jadi..kalau tak nampak semua, separuh pon jadilah.
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment