Ngantuk! Ngantuk! Malam tadi tido lambat, bukan sebab kepanasan tapi sebab berborak dengan kak Sit. Malam tadi aku stay kat school sampai pukul 12 malam. Sebelum tu ujan sekejap, tak sampai 5 minit tapi cukup menggembirakan. Balik tu tak la terasa bahang semacam, tu yang sronok berborak. Hari ni aku jadi penterjemah. Huh, cukup menyeksakan. Kene rujuk kamus biasa dan kamus kejuruteraan. Ada beberapa perkataan yang aku rasa jarang sangat dijumpai ...bunyi pon macam kelakar. Contohnya macam ni..
RECOGNITION >> PENGECAMAN
FEATURE EXTRACTION>> PENYARIAN CIRI
2 tu pon cukup buat aku pening. Aku tengah nak tulis tesis, baru bab pengenalan. Dah dua minggu buat tapi baru 6ms je. Tak tau apa lagi yang perlu dimasukkan. Tak best la tulis tesis ni, ingatkan nak tulis dalam bahasa melayu lagi senang, payah rupanya. Kene alih2 bahasa dulu....ermmm..kalau lepas ni takde keje, terasa mcm nak sgt keje jd suara alih bahasa dlm cerita Sin Chan tu, mesti best.
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment