Aku lepak kat makmal atas...bilik aku ada orang tengah cuci lantai. Baru tadi aku call abg aku, nak tanya pendapat dia tentang kerja yang aku baru dapat tu. Dia berpengalaman sikit, tau la sikit sebanyak kekurangan dan kelebihan. dari katanya tadi lebih kepada kurang bersetuju. Hmm....aku kene pikir panjang pulak. kali ni betul-betul pikir, selama ni tak tau pulak ada benda lain yang patut dipikirkan. Aku pun tak berapa pasti tentang status keje tu, sebab dalam surat tawaran tu dia tulis "tutor sementara". Dalam surat-surat perjanjian yang dihantar tu, tak sebut pulak sebarang kontrak atau apa-apa ikatan dengan diorang. tapi takut pulak nanti aku terikat lak...ikutkan , aku nak kerja dulu lepas habis master ni. Aku malas la nak sambung phd dalam masa terdekat ni. Aku nak cari pengalaman kerja dulu. dah stabil nanti baru lah sambung. Aku ada discuss ngan alqas pasal hal ni...semuanya ni terserah kepada plan aku akan datang nanti. Plan aku macam tu la, aku tau tempat kerja baru tu kurang sangat kemudahan, jauh dari bandar lak tu. Aku boleh je selesa kat situ tapi tak tau lah akan datang nanti rasa bosan-bosan la pulak. Jauh dari KL sudah semestinya. Pikir...pikir...jangan tak pikir. Tawaran dah datang bergolek, nak lepaskan sayang. Penat gak aku buat preparation untuk interview hari tu. Nak..tak nak?...nak? tanak?.....
No comments:
Post a Comment