Malam tadi aku tengok wayang dengan Azno..eh tak, dengan Kak Sit. Aku cuma jalan sama-sama ajer dengan Azno ke tempat wayang tapi tengok citer lain-lain. Azno tengok LOTR , aku dan Kak Sit lak tengok Peter Pan. Wuish...best korang....tapi aku tak rasa semua orang boleh tengok cerita yang selalu dikategorikan untuk 15 tahun ke bawah...memang, dalam panggung tu ramai kanak2...orang dewasa pon almost mak dan bapak budak. Ada la jugak 2 3 orang macam kami, tapi tak seramai kanak2. Aku suka cerita 'fairytales' macam tu. Bukan sebab aku macam budak2, cuma...aku tak banyak tau cerita2 macam tu. Yang aku tau cuma Cinderella ,Rumpelstiltskin dan Snow White. Masa kecik aku tak didedah kan dengan cerita-cerita macam ni. Aku tengok Peter Pan ni sebab nak tau sangat apa cerita sebenarnya, macam menarik..pelakon tu pon comel, mata cantik! Sebelum ni aku "ter tengok " cerita kat TV2, HOOK, cerita tentang Peter Pan yang dah tua. Tapi cerita semalam tu, akhirnya Peter Pan kekal dalam keadaan asal..tetap kanak-kanak, riang...dia tak nak tinggalkan Neverland. Sedih tengok part Peter datang jenguk Wendy bersama kawan2 Peter dari Neverland ...akhirnya Peter sorang2 kat sana dengan pari-pari tu ajer..
Dalam cerita tu Wendy baru 13 tahun, tapi waktu tu dah mula peralihan perasaan seorang budak perempuan kepada perempuan...sebab tu dia tak nak tinggal dengan Peter, dia nak Peter dewasa..tapi Peter tak mau. Aku terpikir, cepatnya Wendy "rasa" dewasa....masa aku dulu2....13tahun tu pon aku rasa cam budak2 lagi..aku pon tak tau bila aku jadi "dewasa". Cerita tu banyak part kelakar..last2 tu touching la.
Aku keluar awal..LOTR abis 3jam. Aku dan kak Sit tunggu Azno kat luar .....dah gelap, semua kedai dah tutup.Aku pergi tempat yg ada org...depan kaki lima kat pub! Nasibla sebelah tu ada org jual burger, rasa selamat la jugak. Sejuk kat luar tu..orangyang lalu lalang pandang semacam ajer. Hairan kut, tgk perempuan melayu macam aku dan kak Sit , duduk kat tepi kaki 5 malam-malam buta. Apa nak heran, aku bukan mintak sedekah...nak duduk ajer.
Sampai rumah pukul 2pagi..singgah minum sebelum balik. Letih, tapi puas..puas dapat tengok Peter pan..cute!
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment