Kritikal! Kali ni projek aku dalam keadaan yang sangat kritikal. Aku ketandusan data....selama ni aku dapat data imej dari satu kompeni..tapi masih belum cukup. Last sekali dorang soh aku amik imej sendiri (grab guna camera). banyak "dummy sample" yang aku dapat...aku cuba buat ...ingatkan at least dapatlah 10 imej..rupanya 2 jam cuma untuk setting lighting ajer..yang sampai sekarang tak jadi2. hampeh nya!!! Okeys..tolak cerita tu ketepi..
Baru tengahari Yan call dari KL, cerita menarik..Lang telepon Yan. Dah lama hilang tetiba muncul balik. (Aha! mesti ada apa apa ni...) Mengikut cerita Yan, mula-mula Lang tanya kabar, termasuk kabar aku sekali. Lang bagi alasan...sibuk, dah lama tak call aku. Lang tak terlepas juga tanya perkembangan aku..almaklumlah..setahun lebih kami tak penah jumpa. Macam-macam lah Yan goreng cerita tentang aku..ada lah yang tokok tambah..saje nampak grand..huark...mungkin Yan sengaja nak buat Lang "berbulu". Mmmm...apa2 lah..janji aku bahagia. Rupanya Lang tepon ada hajat, apa lagi kalau bukan nak mintak Yan buat keje2 freelance...yg aku takutkan, upahnya pon "free" jugak. Aku awal2 beritahu Yan, toksah la amik kalau dia kasi offer pon...sakit kepala aje.
Semuanya kebetulan, Lang ni macam tau tau aje kitorang dok bercerita pasal dia malam tadi. Tup tup siang ni muncul. Tak boleh nak disebut. Dari cerita Yan, kabarnya maybe dia nak kahwin bulan 12. Alhamdulillah...kalau ye..kalau tak jadi tak taula.
Aku doakan Lang bahagia dengan jalan hidup dia sendiri dengan harapan aku...toksah la menganggu hidup sepupu aku sorang ni. Bukannya takde graphic designer kat muka bumi ni...bersepah kat KL nuu..cuma saje je malas nak cari. Okey la..berpinar bijik mata den..chow cin cau!!
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment