Hari ni aku dah takde hati kat sini. Lagi brape jam aku akan angkat kaki, jauh...jauh..tinggalkan tempat ni. Nak balik kampung! Aku dah rindu gilerr nak tengok kg aku yang indah tu. dari malam tadi dah siap kemas2 barang. Aku datang school ni pon nak bereskan saki baki kerja aku mengarang semula paper yang aku nak publish tu. Edit untuk kali akhir lepas tu antar terus...malas aku nak simpan2 lagi.
Sebelum masuk lab, singgah breakfast kat kafe dengan si Azeno. lapar giler...malam tadi cuma bantai tomyam aje..nak dijadikan cerita, lepas makan , time nak bangun dari tempat duduk..Azeno tercari-cari mana ilangnya handphone dia. Aku pun call...supaya senang detect kat mana bende tu berada. Bunyi dari jauh, macam kat kaunter gerai...aiyaa....Azeno sudah malu2 nak pi amik. Kitorang pon menuju ke situ dengan gaya konfiden, tapi dari jauh aku tengok tak nampak pon bayang hp tuh...aku bunyi kan lagi....berbunyi! tapi dekat aje dengan tempat kitorang berdiri..rupanya ada seorang lelaki yg dah jumpa hp tu, dia nak jwb call yg aku buat tadi...hehe..sah..itu la hp Azeno..dengan senyum senget....pi amik kat lelaki tuh...huarkk...malu! Sampai terlupa nak beli karipap yang aku dah aim masa mula datang. Malu punya pasal...laju meninggalkan gerai tu nak ke kereta..takpo la karipap, kang aku pegi beli roti lak utk makan dalam bas....
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment