Monday, June 30, 2003

Hari minggu aku balik kg. Seronok kat kg, sejuk aje....lagi2 time mandi. Sekarang musim ujan, sentiasa lembap. Aku suka betul ....liat lah nak bangun subuh. Balik kg , berat aku pon naik...makan banyak la punya pasal. Akak aku ada buat akuarium baru. Kali ni dia buat "taman mini dalam air" . Ok la...not bad...cuma pokoknya sikit sbb ruang pon kecik..tapi ikan dlm tu yg best. Ada banyak ikan yg muda2 lagi...aku tak tau la spesis apa..tapi cantik dan jinak. Sepanjang masa aku rendam tangan dalam akuarium tuh...tangkap ikan kecik2 tu pastu lepas...hihi...aku nak buat satu...tapi nak bela sekor dua je..nak cari yg tak gunakan oxygen. Macam kat umah aku tu sampai 3 pengepam air tuh....kene guna karen lak..aku nak letak dlm balang je...dulu ada sekor aku bela masa undergrad. Spesis ikan laga...cantik...besar..kaler merah ngan biru...aku kasik nama Lutfi. Mati dah...selamat jadi arwah...aku tanam sebelah kubur Hamster Deqnon yang baru meninggal 2 ari sebelum Lutfi mati. Mati sebab aku lupa nak tukar air...selalunya 2 hari sekali aku tukar, tapi masa tu sibuk dengan exam..aku tukar lepas 4-5 ari.....

Kat sini aku tak nampak kedai ikan yg dekat2. kalau dulu dekat je ngan uma..kat sini kat bandar kut. Kalau ada masa+duit...sampaila aku ke situ..

No comments: