Monday, May 05, 2003

Geram aku tak ilang lagi. Selama ni aku tak berkira pon keje2 yg aku buat dgn Bun, tapi ari ni...aku teringat2 lak...hishh...sapa tak sakit ati ada member macam ni. Ni la melayu ....ada sahabat buat cam gini, bila la nak berjaya. open minded la sikit...dia slalu dok kata cina tu kedekut, suka simpan ilmu...aku penah balas balik kata2 dia.."ko yg tak penah nak korek, tak reti nak korek". Selama aku berkawan dengan kaum asing ni memang ada -ve dan +ve nya. Kita la yang nak kene pandai kaut..Ni tak, stakat nak harap turun dari lagit?? Ohh tidakkk...Kite tengok idea orang, kemudian olah ler yang baru....apa ngok sangat...susah ke? Yang pegi copy paste bulat2 sapa suruh....Sepanjang aku kawan dengan beberapa budak cina masa kat U dulu, aku tengok diorang ni bukan kedekut 100%. Diorang ni memilih pada sapa ilmu tu harus diperturunkan. Kalo yg mintak tu budak malas..keje nye asik nak tips, soalan bocor masa exam..sapa nak kasik? Aku nengok member cina aku ni..dia layan baik je kat sorang kawan melayu aku, siap ajar lagi...bila aku tanya kenape? Dak cina ni kata...."give and take"....A kasi kat B..B pon kasi kat A. So sama2 untung.Dan kalo melayu yang rajin, takkan tertinggal maklumat punye...aku ingat nak menerapkan budaya tu dengan sesama melayu, rupanya melayu ni cepat melatah...adoiii..kalau cam gini selamanya kan parah. Finally Bun kata nak cuti 40 hari..ha, pegi la jauh2...bagus..tenang skit aku buat kerje.

**** teringat kat Siew Kwee, kawan lama aku yang baik dengan semua budak melayu. Dia ni banyak tolong ajor aku yg selowww ni.

No comments: