Thursday, May 22, 2003

Gemuk! Cam tu lah perasaan aku di kala ini..uwaaa....Semalam aku gi timbang berat badan..waaa..naik sangat-sangat. Naik 4kg. Pergh...patutlah sekarang aku rasa makin malas, lembap, berat..Kalau jalan lebih-lebih sakit lutut la..Sebenarnya semalam aku ikut Alqas dan Azeno gi aerobik.Dari dulu lagi plan nak pegi...baru kali ni aku pegi..mula-mula tu excited juga..ye la...budak kampung macam aku ni mana penah masuk aerobik berbayor..paling koman pon aerobik kat padang. Yang macam tu tak le terasa sangat aerobiknya. Sempat lak tu berborak kat tepon dengan Kz masa sebelom masuk kelas tu..

Kz : Ni kat mana ni?
Aku : Dalam kereta...on the way nak gi kelas aerobik!
Kz : Aerobik ? Waaa....mesti seksi ni..heheh
Aku : Ceh! Mana ada...biasa je...sory la ari ni tak leh berbual lama..
Kz : Tak per..dah tu pakai apa?
Aku : Pakai je la apa-apa..
Kz : Pakai kain batik ke?
Aku : Eh tak de la... Pakai kain pelikat! hahahha..ok la..org nak masuk dah ni...esok kita borak pulak ok!

Sampai kat dalam tu terpinga-pinga dulu...dan aku rasa kelakar sangat..gelak je...tak sangka plak..hebat jugak orang2 kat situ..aku cuma pakai tshirt ngan trek jer..aku la org paling "alim" masa tu..heheh...bila mula je lagu..aku pon ikut la pergerakan dorang..makin lama makin laju....laju..laju..laju...untuk 15 minit pertama aku dah berpinar...terasa darah naik kat kepala..aku nampak semua benda ada dua..aku tak larat angakat tangan lagi..lepas tu..tetiba cikgu tu lompat2 plak...arghhhhh...sakit tapak kaki aku time tu...aku cuma jingkit-jingkit je...makin lama makin laju..ntah bila nak berenti...tiba2 dia buat step menari lak..dah..aku hilang kawalan..last2 aku stay cuma goyang kaki sebab dah lari step..setengah jam baru berenti rehat...aku terus ke dinding bersandar...tak leh duduk sebab aku takut terpitam..time tu aku nak udara..udara...aku gi kat tingkap..time tu memang berpinar..aku rasa perut aku bergelodak dengan angin...macam nak keluar isi perut...Azeno soh aku tunduk..aku ikut je...macam nak mampos time tu..pastu aerobik bermula lagi...arghh...

kali ni banyak excersice tumpu pada perut dan pinggang...waaa..menarik..tapi sakit lak perut aku..terasa angin dalam tu berpusing2..aku tak daya nak ngikut..aku stop...cikgu tu perasan...so dia datang kat aku..ajor step tu...ish....nak jer aku cakap kat dia..."tak larat la weh..."...aku nak amik napas masa tu...aku buat gak ala kadar...step yg last skali..berbaring kat lantai..haaa..ni aku suka..heheh..baring lah! perghh..ilang penat aku tadi...oh ya...ada satu step yg aku tak buat langsung...masa tu step tu bongkok kan badan ..kangkang kan kaki...tangan cecah lantai...plak tu bergerak kedepan ke belakang..aku memang tangan tak penah sampai cecah lantai pon sebelum ni..jadi gerun nak buat...takut patah pinggang....sejam berlalu, tamat la...basah kuyup baju+busuk! Alqas and Azeno senyum jer...takper...nanti aku dah terer..aku lompat2 ari2...

Yang sedihnya bila bab aku timbang...tiba-tiba...toin!toin!...erkk...naik 4kg...aku makan ayam turki ke ari2 sampai berat cam gitu??...mana silap ye?...ermmm budak-budak ni kate timbang tu biol sket..tapi aku rasa tak sangat sebab memang rasa cam gemuk pon...banyak spare tyre nih...hehehe...so dlm kepala otak ni plan macam2 excersice nak buat..joging kat depan uma aku tu macam yg apek2 kat kawasan umah tu slalu buat....errmmm, konon je la..ntah bila nak buat..apa pon kiranya aku dah sedar supaya berazam jadi orang cergas, tak le nak berhibernasi slalu..kang jadi beruang plak.

Anyway..tenkiu to Alqas dan Azeno coz kasi aku kata-kata semangat masa aku dalam keadaan separuh mampos kat dalam kelas aerobik tu...lain kali aku nak itot!

No comments: