Kepercayaan dan kejujuran. Baru tadi kawan aku bertanyakan tentang itu. Aku sendiri susah nak jawab, sebab pada aku sejauh mana kepercayaan kita pada seseorang bergantung pada situasi pada masa itu. Kalau orang itu bercakap benar, untunglah kita tapi kalau sebaliknya, itu nasib kita. Hal ni suatu yang subjektif....Sama gak dengan kejujuran. Sebelum kita nak orang tu jujur dengan kita, kita kene tau sejauh mana kita jujur dengan orang tu. Andai kata kita jujur tapi orang tu tidak, macam aku kata tadi...itu semua nasib. Especially kalau dalam hubungan yang special. Aku anggap hal ni semua umpama "perjudian". Kita memperjudikan kepercayaan dan kejujuran kita untuk menambat hati orang yang disayangi. Kalau kita tak mendapat balasannya,namanya ...kalah lah. Tak ke macam judi tu?? Tapi bukan yang haram tu. Apapun, kecewa tu tetap menanti...setinggi mana kejayaan kita dalam bab ni, ada gak kecewanya. Kalau bukan sekarang...maybe akan datang.Sapa tahu?..Cuma Allah je yang tahu. Camne nak atasi supaya tak kecewa kemudian hari? Pada aku, kita kene sediakan mental yg "kuat"...boleh menghadapi kegagalan itu. Bersedia kah aku?..Ntah....aku cuba usaha, doa dan tawakal......doa aku supaya mendapat balasan yang setimpal sebagaimana ikhlasnya aku memberikan kepercayaan dan kejujuran itu.
To Sis CZ....jangan sedih, jangan terlalu memikir, banyak perkara yang menanti di luar sana..
Student life BW
13 years ago
No comments:
Post a Comment