Thursday, January 23, 2003

Penat, pening, ngantuk...3 kombinasi yg buleh membuatkan aku terlelap...aku baru je balik dari merayap, aku curi tulang ari ni..belum pukul 11 dah keluar, bukan apa member aku kat sini ajak pi cari keje part time kat pusat belia sini...ye la nak harapkan elaun yang berapa sen tu mana mampu, lagi pon aku ni bleh tahan selera besar nya. Dapat lah satu borang, kene interview nanti..takpe aku antor borang ni...ada gak keje kosong kerani..tapi time malam..aku tak kisah, tapi sebab kadang-kadang malam aku awal belayar...Alang-alang keluar tu kitorang terus ke bandar, ada member aku nak peti ais second hand.Ye la , nak masuk uma baru la katakan, semangat perlu ada...jumpa sebijik, aku tengok okla keadaan nya cuma bau nya aje yg tak sedap.Sok sok cucila tu.Lepas tu kitorang survey uma sekali. Uma yang kitorang dapat memang la strategik, betul2 depan kampus, so kalau nak jalan kaki pon takde hal cuma berpeluh je.Bila sampai je aku nengok...mmm..lalang dah paras pinggang.Aku palaing tak suka lalang, kalau rumput brand lain tu di maafkan, tapi ni...tak tau la nak kata.Macam ni nye condition pon tuan uma tu ble cas sampai 500.Bila pikir2 balik memang tak nak.Kitorang pusing2 kat situ jumpa lak satu house agensi.Pegi tanya2...dptlah satu info kata ada uma yg lagi murah dgn lain siap ber"tile" and ada dapur skali.Cuma jauh dari kampus je..mmm..tu dah cukup baik.Diorang nak pegi malam ni, rasanya aku tak join, malas lah...sebab malam2 ni aku mesti tido cepat punye..tak pe la, aku dah wakil kan member tolong tengokkan bg diri aku..aku nak yg penting kawasan tu bersih dgn toilet ok, tangki tak bocor dan toilet tak tersumbat.Selesa lah tu...kan? Hopefully, rumah tu nanti dapat menyahut seruan "rumah ku syurga ku".....yg memeningkan kepala sekarang , mana aku nak cekau duit ni...dlm tangan aku cuma ada berapa puluh je. Dlm bank pon cuma 30 je...ASB ada, tapi nak kuarkan tu payah.Untuk bayar permulaan ni maunya dekat 200 lebih, tu tak masuk barang keperluan aku sendiri...hai..penin2..biar aku nak pikir mana nak korek ni...

Teringat tadi , aku bagitau si Bun yg aku nak pindah uma.Terkejut dia ...katanya senang betul aku dapat member...baru 3 bulan keje dah bleh duk luar...sebab aku peramah kut.hehe aku tak kisah ngan sapa2 pon, janji dpt kawan yg baik dan tak menyusahkan kita.Kalau nak cari yg sekepala sampai bila pon takkan jumpa.Sedangkan berkawan bertahun-tahun pon belum tentu jadi akrab....biasalah manusia, macam -macam buleh jadi. Yang penting sekarang kita kene berkawan, bercampur masyarakat, barulah tu di katakan "orang". kalau tak bukan orang namanya,tapi "kera sumbang"...eiii tak mau aku..

No comments: